Do tej pory w jej ofercie na polskim rynku znajdują się trzy modele: pick-up Musso Sports - na bazie jeszcze niedawno popularnego 5-drzwiowca, równie dobrze znany Korando oraz nowy model w klasie SUV - Rexton. Wszystkie one są własnymi konstrukcjami firmy, która nie wstydzi się jednak zapożyczania rozwiązań technologicznych z Mercedesów.

Ostatnie wiadomości z Seulu donoszą o planach skonstruowania kolejnego auta. Tym razem ma to być średniej wielkości terenówka bazowana na platformie auta osobowego zapożyczonej z chińskiej firmy Shanghai Automotive Industry (SAIC) i będzie to element aliansu strategicznego obu producentów. Plan jest jednak na tyle długookresowy, że nie podano dokładnej daty, a jednie zapowiedziano realizację w przeciągu najbliższych kilku lat.

Informację podano z okazji oficjalnego przejęcia Ssangyonga przez SAIC. Zapowiedziano również wzrost wydatków na rozwój technologii hybrydowych i produkcję średniej wielkości, 2-litrowego auta. Model ten ma pozwolić na zaistnienie południowo koreańskiego producenta poza SUV-ami, gdzie do tej pory produkuje on jedynie luksusowy model New Chairman (na bazie Mercedesa klasy E poprzedniej generacji).

Korzystne dla Ssangyong jest uzyskanie dostępu do sieci ponad 100 punktów sprzedaży na terenie państwa środka. Rozwój firmy w tym regionie nie byłby jednak możliwy bez przejęcia 48,92% jej udziałów przez SAIC, który tym samym pomaga jej wyjść z pięcioletniego planu restrukturyzacji i redukcji zadłużenia.

Ciekawostką jest, że chiński Shanghai Automotive Industry (SAIC) jest również zaangażowany w rozmowy na temat przejęcia brytyjskiego MG Rover, a także za jego pomocą żerańskiego FSO.

Wcześniejsze artykuły o Ssangyong i SAIC:

Chińczycy kupili Ssangyonga

SAIC zainteresowany przejęciem FSO

MG Rover już prawie chiński