Każda generacja legendarnego terenowego Suzuki uchodziła za uniwersalne auto o bardzo dużych możliwościach terenowych, nie dziwi, więc nas fakt, że obecna generacja produkowana od 2005 roku to całkiem popularne auto. Jednak czy z biegiem lat Vitara zbyt się nie ucywilizowała? Cóż, na tle japońskiej, koreańskiej jaki europejskiej konkurencji Grand Viatara wyróżnia się bardzo dopracowanym układem napędowym, który zapewnia swobodę poruszania się w niemal każdych warunkach terenowych – jak widać lata praktyki robią swoje.Być może właśnie z tego powodu obecna generacja Vitary to jeden z najbardziej terenowych SUV-ów w tej klasie.Tak nie popełniliśmy błędu 3-drzwiowej Grand Vitarze bliżej do rasowej terenówki niż do typowego suva, który nie poradzi sobie w głębszej kałuży, czyteż kopnym piachu.A wszystko to dzięki bardzo terenowemu podwoziu, Grand Vitarę wyposażono w stały napęd na 4 koła z reduktorem i międzyosiowym mechanizmem różnicowym, co w połączeniu z dużym prześwitem (200 mm) i zapasem mocy silnika umożliwia jazdę nawet w trudnym terenie, gdzie większość konkurentów mogłaby zakopać się na dobre.Potwierdzają to też takie parametry, jak: 29-stopniowy kąt natarcia, 20-stopniowy kąt zejścia i 36-stopniowy kąt zejścia.Skoro już wiemy, że w terenie 3-drzwiowa Grand Vitara nie ma sobie równych, to jaki silnik wybrać aby bezpiecznie i komfortowo podróżować? Odpowiedź na to pytanie nie będzie prosta, bowiem krótka wersja terenowego Suzuki może być napędzana jedynie jednostkami benzynowymi 1.6 (106 KM) oraz 2.4 (166 KM).W testowanym modelu pod maskę trafił większy silnik i jak się okazało to bardzo dobry wybór, bowiem mocny benzyniak popisał się wysoką kulturą pracy i pozwalał na dość dynamiczną jazdę na trasie. Powiecie, że taki silnik w terenówce to gwarancja wysokich rachunków na stacji Niekoniecznie, otóż umiejętne korzystanie z osiągów mocnego silnika benzynowego pozwoliło na uzyskanie średniego spalania na poziomie 10 l/100 km i musimy przyznać, żeto wynik całkiem przyzwoity, bowiem nie jeździliśmy wyłącznie po utwardzonych drogach.Czy zatem warto zainwestować w terenowe Suzuki? Tak, bowiem za 86 900 zł otrzymamy bogato wyposażone auto w wersji Premium zawierającej m.in.: automatyczną klimatyzację, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, radioodtwarzacz z CD i MP3, ABS, ESP, kontrolę trakcji i komplet poduszek powietrznych. Czy do zabawy w terenie potrzeba coś więcej?
Suzuki Grand Vitara: SUV bardzo terenowy
SUV-y z roku na rok stają się coraz popularniejsze, jednak wraz ze wzrostem ich popularności możliwości jazdy terenie są ograniczane do minimum. Grand Vitara od zawsze była bardziej terenówką niż SUV-em, sprawdziliśmy czy nadal nie boi się bezdroży