Wielu lokalnych producentów zaprezentowało własnej produkcji modele zróżnicowanych klas, wielkości i stylu. Salon w Szanghaju był miejscem debiutów zarówno weteranów, jak i nowych marek. To dla nich najlepsza scena i okazja do przedstawienia własnych produktów.

Pole bitwy lokalnych marek

Odbywający się po raz 13-ty Międzynarodowy Salon Samochodowy w Szanghaju, przebiega pod hasłem "Sztuki Innowacji". W trakcie jego trwania lokalni producenci, tacy jak chociażby JAC, HAIMA, Changan Suzuki, Chery, FAW Tianjing czy Geely prezentują nowe modele, wychodzące naprzeciw aktualnym trendom rynku motoryzacyjnego.

Modele, takie jak chociażby następca Chery QQ - QQme, Chery M1, Haima C71, Changan Suzuki Alto, mini auto - A00, FAW Tianjin TFC-M1, czy Lifan 320 zadebiutowały na salonie w Szanghaju. Geely posunęło się krok dalej, promując kilka samochodów z serii Geely Eagle w jednym czasie. Godnym uwagi jest, że większość nowych samochodów, jest niekonwencjonalna w kategorii kształtu, mocy, bezpieczeństwa, wnętrza i komfortu. Niektóre z nich są także swego rodzaju przełomem, jeśli chodzi o wykorzystanie nowoczesnych rodzajów energii.

Nowy trend

Przyglądając się salonowi w Szanghaju, nie sposób nie odnieść wrażenia, że to właśnie w jego trakcie zaprezentowany został przyszły trend lokalnego rynku motoryzacyjnego. Po pierwsze - kształt przedstawianych na wystawie aut jest bardziej unikalny i wykwintny. Dla przykładu - Chery QQMe to 3-drzwiowy samochód, wykorzystujący nietypowy design oraz bardziej przyjazne środowisku źródło napędu. Mówiąc o przyjaznych dla środowiska samochodach, warto także wspomnieć o Chery M1, wykorzystującym elektryczny napęd na bazie baterii żelazowo - fosforanowo - litowych. Przejaw kolejnego zauważalnego trendu - to bogatsze wyposażenie wielu małych samochodów, przy jednoczesnej poprawie ich jakości.

Auta wyznaczające nowy trend i nową strukturę rynku

Zaprezentowane niedawno dane statystyczne wskazują, że w pierwszym kwartale 2009 roku, łączna wielkość sprzedaży małych samochodów chińskiej produkcji zamknęła się w rekordowej liczbie 300 000 sztuk, co w porównaniu do roku poprzedniego oznaczało wzrost o 45 proc. Stały wzrost sprzedaży niedużych aut, wzbudza zainteresowanie producentów, którzy koncentrują swoją uwagę na tym właśnie segmencie. Poza Chery, graczami na rynku w tej klasie stają się tacy producenci, tacy jak Geely, JAC, Haima, czy inni wytwórcy. Wygląda na to, że rywalizacja w segmencie małych aut staje się coraz bardziej zacięta. Z kolei wraz z coraz bardziej zagorzałą walką, kształtu nabiera nowa struktura rynku. Produkcja niewielkich aut, zdecydowanie pobudzają rozwój nowego trendu, przekładając się na zwiększone zainteresowanie nimi nowych nabywców.