Honda deklaruje, że z  manufaktury  w Northampton wyjedzie zaledwie 20 egzemplarzy fabrycznie podrasowanego Civica. Wiceprezes Mugen Euro, Hiroki Toyoda twierdzi, że każda Honda Civic Type R Mugen będzie ręcznie budowaną wyścigówką do codziennego użytku.

Samochód ma rywalizować o tytuł najszybszego, wolnossącego hatchacka świata jest napędzany przez wolnossący silnik o pojemności dwóch litrów. W seryjnym wydaniu motor i-VTEC wytwarza 200 KM. Specjaliści z Mugena zmodyfikowali elektronikę, wałki rozrządu, układ dolotowy oraz tłoki. W efekcie uzyskano 240 KM z dwóch litrów bez pomocy turbosprężarki.

Znaczna moc trafia wyłącznie na przednią oś. Mechanizm różnicowy z ograniczonym poślizgiem dba o maksymalne wykorzystanie sił napędowych, co nabywcy Civica Type R docenią podczas ostrych startów, jak również w trakcie dynamicznego pokonywania zakrętów.

Honda Civic Type-R Mugen Foto: Onet
Honda Civic Type-R Mugen

Pracownicy firmy Mugen z dumą podkreślają, że przeniesienie wyścigowych technologii do zwykłego samochodu było dla nich zaszczytem. Elektronika sterująca pracą Civiców Type R Mugen zostanie opracowana po konsultacji z klientem.

Samochód otrzyma utwardzone zawieszenie, pakiet ospojlerowania oraz lekkie felgi z niskoprofilowymi oponami. Karoseria każdego z wyprodukowanych Civiców Type R Mugen zostanie polakierowana na biało. Klienci, którzy zdecydują się na zamówienie Hondy z pakietem "Track Pack" zostaną wyposażone w kubełkowyme fotele Recaro, czujniki temperatury i ciśnienia oleju, demontowalne siedzenia tylne oraz wyczynowe opony.

Honda Civic Type R Mugen została wyceniona na niecałe 39 tysięcy funtów. Warto dodać, że Mugen ma w ofercie także wyścigową odmianę samochodu. Niestety przyjemność jego posiadania została wyceniona na ponad 165 tysięcy funtów…