Auto odebraliśmy ze stanem licznika wynoszącym: 420 km. Przez kwartał raczej nie będziemy w stanie powiedzieć czegoś więcej o awaryjności tego modelu, ale taki okres czasu pozwoli na wykrycie niewidocznych na pierwszy rzut oka niedoskonałości (zalet również).
Zaplanowaliśmy porównanie z dotychczasowym Cactusem, który z oryginalnymi listwami ochronnymi nadwozia i relingami dachowymi wyglądał odważniej – dzięki temu i przystępnej cenie szybko zdobył popularność, co zresztą widać na ulicach. Najnowszy model złagodniał, ponieważ ma trafić w gusta szerszego grona klientów z powodu braku w ofercie kompaktowego modelu C4. Sprawdzimy, czy zmiany wyszły mu na dobre.
W użyczenie otrzymaliśmy egzemplarz z najmocniejszym silnikiem 1.2 PureTech, którego wcześniej nie było w ofercie Cactusa. Trzycylindrowa jednostka doładowana turbosprężarką, generuje: 130 KM i 230 Nm. Takie wartości i niska masa własna pojazdu (niewiele przekracza tonę) obiecują niezłą dynamikę. Przy okazji sprawdzimy spalanie w różnych warunkach drogowych.
Bardzo interesuje nas również nowe zawieszenie. C4 Cactus po liftingu ma być tak komfortowy, jak dawne Citroeny z hydropneumatyką. Nowy układ przetestujemy na wybojach. Wielu testujących odpowie także na pytanie czy miękkie zawieszenie nie będzie nieprzyjemnie bujać na równych drogach, a nadwozie – zbyt mocno przechylać się z zakrętach.
Citroen C4 Cactus z tym silnikiem, w najbogatszej wersji wyposażenia Shine kosztuje od 73 590 zł. „Nasz” egzemplarz otrzymał jeszcze kilka dodatków, więc jego cena przekroczyła 87 tys. zł. Warto wymienić: kamerę cofania, szklany dach, pakiet systemów bezpieczeństwa, 17-calowe alufelgi i nowe fotele Advanced Comfort z grubszą pianką. Je trównież przetestujemy podczas długich tras.
Citroen C4 Cactus 1.2 PureTech 130 KM Shine - dane techniczne
Pojemność skokowa i rodzaj silnika | 1199 cm3, R3, benzynowy turbo |
Moc | 130 KM przy 5500 obr./min |
Moment obrotowy | 230 Nm przy 1750 obr./min |
Skrzynia biegów | ręczna, 6-biegowa |
Napęd | na przednie koła |
Prędkość maksymalna | 207 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 9,1 s |
Średnie zużycie paliwa | 4,8 l/100 km (dane producenta) |
Masa własna | 1045 kg |
Długość/sszerokośc/wysokość | 4170/1479/1480 mm |
Rozstaw osi | 2595 mm |
Pojemność bagażnika | 348-1170 l |
Cena testowanej wersji | od 73 590 zł |