Auto Świat Testy Hyundai i10 1.2 Style - poręczny i dynamiczny

Hyundai i10 1.2 Style - poręczny i dynamiczny

Autor Piotr Burchard
Piotr Burchard

Wysoka pozycja za kierownicą i dynamiczny silnik to tylko niektóre zalety poliftingowego Hyundaia i10. Aż szkoda, że Koreańczycy tak wysoko wycenili swoje auto...

Hyundai i10 1.2 Style
Zobacz galerię (6)
Auto Świat / Igor Kohutnicki
Hyundai i10 1.2 Style

Produkowany od 4 lat najmniejszy Hyundai przeszedł pod koniec zeszłego roku niewielki face lifting. Do naszego testu trafiło auto z najmocniejszym silnikiem 1.2.

Hyundai i10 - nadwozie

Modyfikacje nie były duże, zmieniono m.in. zderzaki i kształt ledowych świateł dziennych. Tapicerka i kokpit naszego testowego auta są dwukolorowe, co ożywia wnętrze. Niemal płaskie fotele nie kłócą się aż tak bardzo z miejskim charakterem i10 – dzięki temu w aucie łatwiej zajmuje się miejsca. Przestronność z przodu OK, wysoka pozycja za kierownicą zapewnia dobrą widoczność, z tyłu najwygodniej będzie dzieciom – jak na ten segment po prostu średniak, dotyczy to też bagażnika (Skoda Citigo, liderka klasy, ma o litr mniejszy kufer).

Hyundai i10 - silnik

Wolnossący, do tego 4-cylindrowy motor w aucie o tej wielkości to dziś już rzadkość. Jednostka bardzo chętnie wkręca się na obroty, nie jest przy tym dokuczliwa, jeśli chodzi o hałas, a to sprawiło, że chętniej dociskaliśmy gaz. W efekcie i10 spaliło w mieście 7,5 l/100 km. Przy łagodnym traktowaniu gazu zeszliśmy do 6,9 l. Plus za pracę skrzyni biegów (poręczna krótka dźwignia).

Hyundai i10 - prowadzenie

Vanopodobne nadwozie i pozycja za kierownicą sprawiły, że także środek ciężkości auta jest dość wysoko położony. A to oznacza, że inżynierowie nie mieli zbytniego wyboru i ze względów bezpieczeństwa zawieszenie musieli dość sztywno zestroić. Na dobrych nawierzchniach jest więc spokojnie, ale na gorszych auto nieprzyjemnie podskakuje.

Hyundai i10 - koszty

Hyundai i10 w wersji Style kosztuje od 51 100 zł plus 1600 zł za lakier metalik (rocznik 2016: od 45 900 zł) – naszym zdaniem to dość dużo jak na segment A, a przy tej cenie dopłatę za możliwość sparowania komórki z audio (łącze Bluetooth) uznajemy za nieporozumienie. W standardzie znajdziecie m.in. klimatyzację, radio z USB, elektrykę szyb (przód i tył), tempomat. Na usprawiedliwienie: topowy VW up! z 90-konnym silnikiem jest jeszcze droższy (od 51 720 zł).

Hyundai i10 - to nam się podoba

Dynamiczny silnik 4-cylindrowy, 5-letnia gwarancja, funkcjonalne nadwozie, dobre wykonanie.

Hyundai i10 - to nam się nie podoba

System audio bez Bluetootha, wysoka cena zakupu testowej wersji, spore spalanie w mieście.

Hyundai i10 - naszym zdaniem

5 lat gwarancji to niepodważalny atut i10, ale ponad 52 000 zł to kupa pieniędzy. Szczerze powiedziawszy, gdybym rozważał zakup i10, zastanawiałbym się nad podstawową odmianą z benzynowym silnikiem 1.0 (z radiem i klimatyzacją) za 44 000 zł.

Hyundai i10 - dane technicze

Silnik: typ/cylindr/zaworybenz./R4/16
Pojemność1248 cm3
Moc maksymlana87 KM/6000 obr./min
Maks. moment obrrotowy120 Nm/4000 obr./min
Napęd/skrzynia biegówprzedni/ręczna 5b
Długość/szerokść/wysokość3665/1660/1500 mm
Rozstaw osi2385 mm
Pojemność bagażnika252-1046 l
Masa własna/ładowność941 kg/509 kg
Przyspieszenie 0-100 km/h12,3 s
Średnie spalanie4,9 l/100 km
Cena52 700 zł
Autor Piotr Burchard
Piotr Burchard