Auto Świat Testy Testy nowych samochodów A3 2.0 TFSI Quattro - 3-drzwiowe anty-GTI

A3 2.0 TFSI Quattro - 3-drzwiowe anty-GTI

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Po zajęciu miejsca za kierownicą A3 czujemy się jak w aucie klasy średniej. Wymagającemu kierowcy niczego tutaj nie zabraknie - ani miejsca, ani wysokiej jakości tworzyw i subtelnego stylu. W zasadzie za co by nie chwycić, czuje się solidność i finezję, której próżno szukać u wielu rywali.

A3 2.0 TFSI Quattro - 3-drzwiowe anty-GTI
Zobacz galerię (3)
Auto Świat
A3 2.0 TFSI Quattro - 3-drzwiowe anty-GTI

Słowem - wrażenia klasy premium w zwartej, kompaktowej formie

Nie mniej wyrafinowany jest napęd tego samochodu. Znaczek "quattro" wszystko wyjaśnia: tutaj napędzane są cztery koła. Źródło mocy to 4 cylindry, które z pojemności 2 litrów przy pomocy turbosprężarki i technologii bezpośredniego wtrysku paliwa wytwarzają moc 200 KM. I czynią to zaskakująco delikatnie. Żadnego wycia, drgań, szarpania czy tym bardziej nieprzyjemnych sił na kole kierownicy, których przy przednim napędzie raczej nie udałoby się uniknąć.

Audi jedzie jak po szynach

I to tych wykorzystywanych przez superszybką kolej TGV, a nie chybotliwe elektrowozy PKP. Nieważne, czy jest mokro czy sucho, jedziemy po zakręcie czy prosto - A3 zawsze stabilnie trzyma się na czterech "łapach". Przestroga dla tych, którzy pierwszy raz wsiądą do tego auta: A3 z napędem quattro przyspiesza jak rakieta nawet na śliskim, ale hamuje podobnie, jak przy przednim napędzie. Nie zapominajcie o prawach fizyki!

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: