Liczne mniejsze lub większe zmiany techniczne i w wyglądzie auta przeprowadzano dość regularnie,co sprawiło, iż mimo wieku auto nadal wygląda atrakcyjnie i cieszy się dużym zainteresowaniem klientów. Na jego następce przyjdzie jeszcze poczekać co najmniej rok. Nadwozie/jakość Swego czasu znany był slogan: "Mówisz kombi, myślisz Volvo". Trudno się nie zgodzić z tym stwierdzeniem, bo właśnie ta szwedzka firma jest specjalistą w konstruowaniu tego typu aut. Ładna, zwarta i elegancka sylwetka to cechy charakterystyczne całej gamy V40. Przednie reflektory pokryte gładkim szkłem wyposażono dodatkowo w wycieraczki ze spryskiwaczami. Boczne listwy progowe, alufelgi i tylny spoiler dachowy dodają autu sportowego charakteru. Wnętrze jest komfortowe, ale z uwagi na fakt, że testowany model to wersja "ciężarowa", ma ograniczony potencjał wykorzystania przestrzeni. Na tylnej kanapie tylko dwa miejsca dla pasażerów. Pojemność bagażnika sięga 415 l do linii okien. W wersjach "normalnych" po rozłożeniu siedzeń do dyspozycji jest 1420 l. Fotel kierowcy można regulować w kilku płaszczyznach, kierownicę w dwóch, dzięki czemu nie ma problemu z zajęciem odpowiedniej pozycji. Widoczność we wszystkich kierunkach dobra, podobnie jak ergonomia kokpitu. Jakość materiałów wzorowa (tapicerka materiałowo-skórzana). Układ napędowy/osiągi163 KM przy masie 1,3 tony i momencie 240 Nm robi swoje. Auto może pochwalić się doskonałą dynamiką i elastycznością już przy niskiej prędkości obrotowej silnika. Maksymalna wartość momentu dostępna jest już od 1800 obr./min. Efekt: do 100 km/h V40 przyspiesza w 8,5 s. Średnie zużycie paliwa na poziomie 8 l/100 km to wynik bardzo dobry. Precyzyjnie pracuje pięciobiegowa skrzynia.Układ jezdny/komfort Stosunkowo sztywna charakterystyka zawieszenia idzie w parze z temperamentem auta, pozwalając na szybką i bezpieczną jazdę na zakrętach i komfortowe prowadzenie na trasie, gdzie Volvo zachowuje się stabilnie. Na nierównościach podskakuje. Koszty/bezpieczeństwo Wersja ciężarowa poza dodatkową klatką prawie nie różni się od zwykłej "V40". Wyposażenie wpływające na komfort i bezpieczeństwo właściwie pełne. Cenapowyżej 106 tys. zł adekwatna.