Logo

Ale "ciężarówka"

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Pierwsze modele V40 pojawiły się na rynku jesienią 1995 roku. Konstrukcja ta ma zatem już prawie osiem lat.

Liczne mniejsze lub większe zmiany techniczne i w wyglądzie auta przeprowadzano dość regularnie,co sprawiło, iż mimo wieku auto nadal wygląda atrakcyjnie i cieszy się dużym zainteresowaniem klientów. Na jego następce przyjdzie jeszcze poczekać co najmniej rok. Nadwozie/jakość Swego czasu znany był slogan: "Mówisz kombi, myślisz Volvo". Trudno się nie zgodzić z tym stwierdzeniem, bo właśnie ta szwedzka firma jest specjalistą w konstruowaniu tego typu aut. Ładna, zwarta i elegancka sylwetka to cechy charakterystyczne całej gamy V40. Przednie reflektory pokryte gładkim szkłem wyposażono dodatkowo w wycieraczki ze spryskiwaczami. Boczne listwy progowe, alufelgi i tylny spoiler dachowy dodają autu sportowego charakteru. Wnętrze jest komfortowe, ale z uwagi na fakt, że testowany model to wersja "ciężarowa", ma ograniczony potencjał wykorzystania przestrzeni. Na tylnej kanapie tylko dwa miejsca dla pasażerów. Pojemność bagażnika sięga 415 l do linii okien. W wersjach "normalnych" po rozłożeniu siedzeń do dyspozycji jest 1420 l. Fotel kierowcy można regulować w kilku płaszczyznach, kierownicę w dwóch, dzięki czemu nie ma problemu z zajęciem odpowiedniej pozycji. Widoczność we wszystkich kierunkach dobra, podobnie jak ergonomia kokpitu. Jakość materiałów wzorowa (tapicerka materiałowo-skórzana). Układ napędowy/osiągi163 KM przy masie 1,3 tony i momencie 240 Nm robi swoje. Auto może pochwalić się doskonałą dynamiką i elastycznością już przy niskiej prędkości obrotowej silnika. Maksymalna wartość momentu dostępna jest już od 1800 obr./min. Efekt: do 100 km/h V40 przyspiesza w 8,5 s. Średnie zużycie paliwa na poziomie 8 l/100 km to wynik bardzo dobry. Precyzyjnie pracuje pięciobiegowa skrzynia.Układ jezdny/komfort Stosunkowo sztywna charakterystyka zawieszenia idzie w parze z temperamentem auta, pozwalając na szybką i bezpieczną jazdę na zakrętach i komfortowe prowadzenie na trasie, gdzie Volvo zachowuje się stabilnie. Na nierównościach podskakuje. Koszty/bezpieczeństwo Wersja ciężarowa poza dodatkową klatką prawie nie różni się od zwykłej "V40". Wyposażenie wpływające na komfort i bezpieczeństwo właściwie pełne. Cenapowyżej 106 tys. zł adekwatna.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: