W stylistyce wnętrza dominuje elegancja
W porównaniu z nadwoziem wnętrze wygląda nudno. Owszem wskaźniki są czytelne, a przełączniki obsługuje się intuicyjnie, ale stylistyce brakuje charakteru. Nie znajdziemy tu np. charakterystycznych dla innych modeli Alfy zegarów osadzonych w głębokich tunelach.
Postawiono raczej na elegancję i komfort. Materiały wykończeniowe dobrej jakości, górną część kokpitu oraz kierownicę, dźwignie skrzyni biegów i hamulca ręcznego pokryto skórą.
Jest tu przestronnie w obu rzędach siedzeń, a poprawnie wyprofilowane fotele świetnie utrzymują ciała podczas szybkiego przejeżdżania zakrętów oraz zapewniają komfortową podróż. Z tyłu zmieszczą się trzy osoby, ale wyprofilowanie kanapy z dużymi wgłębieniami zapewnia wygodną jazdę tylko dwóm.
Funkcjonalność
Funkcjonalność auta mogłaby być lepsza. Wprawdzie wygospodarowano kilka schowków, a na drzwiach są obszerne kieszenie, ale nie ma ani jednego miejsca na kubki z napojami. Pojemny bagażnik wystarczy na urlopowe pakunki.
Rodzima konkurentka Lancia Thesis ma bagażnik o pojemności zaledwie 400 l. Dzięki równej podłodze i regularnie ukształtowanym ścianom można łatwo ułożyć walizki. Nie da się powiększyć przestrzeni bagażowej, bo kanapę umieszczono na stałe. Narciarzy ucieszy za to okienko do transportu długich przedmiotów.
Układ napędowy
Testowany model wyposażono w mocniejszą jednostkę wysokoprężną, jaka instalowana jest w Alfie 166 (słabsza ma 150 KM). Doładowany silnik z wtryskiem bezpośrednim typu Common Rail pozwala na dynamiczną jazdę.
Uzyskanie "setki" w nieco ponad 9 sekund to dobry wynik przy tej masie auta, tym bardziej że z silnikiem współpracowała automatyczna skrzynia biegów. Jeszcze bardziej zachwycająca okazała się elastyczność jednostki napędowej.
Po mocnym wciśnięciu pedału gazu "automat" redukuje przełożenie i pozwala przyspieszyć od 60 do 100 km/h w 5,3 s, a od 80 do 120 km/h w 6,6 s. Dobre osiągi nie są okupione nadmiernym zużyciem paliwa.
Wziąwszy pod uwagę wysoką moc oraz masę auta i to, że napęd przenoszony jest za pomocą "automatu", średnie spalanie na poziomie 8 l/100 km uznaliśmy za bardzo dobre. Spokojnie jeżdżący kierowcy będą potrzebować 5,5 litra oleju napędowego na "setkę".
Wysoki poziom komfortu oraz bezpieczeństwa
Zawieszenie w typowy dla tej marki sposób umożliwia szybką jazdę na zakrętach. Mocno zacieśniające się łuki nie są problemem nawet dla mniej wprawnych kierowców. Poza tym utrzymanie obranego kierunku jazdy ułatwia w trudnych warunkach instalowany seryjnie układ ESP.
Zastrzeżeń nie budzi także tłumienie nierówności oraz precyzja prowadzenia na podłużnych wybojach. Hamulce umożliwiają sprawne zatrzymanie, ale trzeba przyznać, że obecnie prawie 39 m potrzebne do zatrzymania auta klasy wyższej jadącego 100 km/h nie jest rewelacją.
Z silnikiem Diesla i automatyczną skrzynią Alfa Romeo 166 występuje tylko w wersji Progression. Wyposażenie tego modelu jest bogate, a cena niezbyt wygórowana.
Tutaj przeczytasz o używanej Alfie Romeo 166 3.0 V6Alfa Romeo 166 2.4 JTD z manualną skrzynią biegów