Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Alfa Romeo GT 3.2 V6 Distinctive - Pełna temperamentu

Alfa Romeo GT 3.2 V6 Distinctive - Pełna temperamentu

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Pomimo że od prezentacji Alfy Romeo GT minęły już 4 lata, samochód nic nie stracił ze swojej świeżości. Nadal wygląda rasowo, jego prowadzenie cieszy, a w wersji 3.2 V6 oferuje też świetne osiągi.

Alfa Romeo GT 3.2 V6 Distinctive - Pełna temperamentu
Zobacz galerię (3)
Auto Świat
Alfa Romeo GT 3.2 V6 Distinctive - Pełna temperamentu

Nadwozie/jakość

Projekt karoserii wyszedł spod ręki Bertone. Nadwozie wygląda oryginalnie i świetnie obrazuje charakter auta - agresywny, zadziorny i niesforny. We wnętrzu znajdziemy klimat dobrze znany z modelu 156. Zresztą podobieństw konstrukcyjnych jest dużo, gdyż GT zbudowano na tej samej płycie i z wykorzystaniem identycznych części. Inne są jednak fotele - dużo wygodniejsze i lepiej trzymające na boki, choć siedzi się na nich za wysoko. Z przodu miejsca jest dużo, z tyłu - jak to w coupé - brakuje głównie przestrzeni nad głowami. Można też narzekać na jakość wykończenia. Natomiast pozytywnie zaskakuje bagażnik. Jest duży, praktyczny oraz funkcjonalny.

Układ napędowy/osiągi

GT podbija serca nie tylko wyglądem, ale także napędem. Silnik 3.2 V6 emanuje mocą w całym zakresie obrotów, a do tego wydaje z siebie chrapliwy pomruk. Przeniesienie 240 KM na przednie koła wymaga dużej wprawy. Gdy mocno wciskamy gaz, prawie cały czas ingeruje system kontroli trakcji. Ale nie tylko przyspieszenie budzi respekt. Świetnie wypada też elastyczność - wyprzedzanie odbywa się bez kłopotu, nawet podczas jazdy na wyższym biegu. Na krytykę zasługuje spalanie (średnie ok. 14 l/100 km) i praca skrzyni biegów. Lewarek jest długi i nieporęczny, a jego skok (np. z 2. biegu na 3.) trwa wieczność!

Układ jezdny/komfort

Jazda Alfą sprawia ogromną przyjemność i można jej nawet wybaczyć przedni napęd. Auto prowadzi się pewnie. W ekstremalnych sytuacjach twardo zestrojone zawieszenie ma skłonność do podsterowności, jednak można ją łatwo kontrolować. Oczywiście, nie ma co liczyć na komfort, za to nieźle wypada precyzja układu kierowniczego oraz skuteczność hamulców (droga zatrzymania ze 100 km/h wynosi ok. 37 m).

Koszty/bezpieczeństwo

Na tle konkurentów Alfa GT w topowej wersji 3.2 V6 to atrakcyjna oferta. W wyposażeniu seryjnym nie występują istotne braki, ale też nie ma czym się specjalnie zachwycać. Alfa GT jest już trochę leciwa i niepozbawiona wad, ale nadal tryska z niej trudny do powstrzymania temperament.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy:
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków