Okazuje się, że przewaga diesli wynikała głównie z faktu, iż porównując je z silnikami benzynowymi, najczęściej kierowano się kryterium mocy. W ten sposób turbodiesle uzbrojone w ultranowoczesne układy bezpośredniego wtrysku i superwydajne turbo bez trudu radziły sobie z prostymi "benzyniakami". Teraz nie będzie już tak łatwo.1,8-litrowy motor zamontowany pod maską Seata jest krewnym dwulitrowej jednostki i również nosi emblemat TSI. Turbo i bezpośredni wtrysksprawdzają się świetnie. Silnik ciągnie już od bardzo niskich obrotów, przyspiesza płynnie, bez eksplozji mocy tak charakterystycznej dla przywoływanych wcześniej turbodiesli, a szczególnie dwulitrowego TDI z pompowtryskiwaczami. Jedyny zawód: od strony akustycznej motor 1.8 TSI w Leonie pracuje odczuwalnie kulturalniej.
Galeria zdjęć
Altea 1.8 TSI - benzynowa turboofensywa
Altea 1.8 TSI - benzynowa turboofensywa