Logo

Atrakcyjny napęd

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Ten model sprzedawany jest już od 6 lat, a w zeszłym roku przeprowadzononieznaczny lifting nadwozia. Jednak na tym nie skończyło sięuatrakcyjnianie oferty Peugeota 206. Od tego roku gama silników zostałaposzerzona o nowego diesla

Nadwozie/jakość

Wygląd auta zdradza cechy sportowe. 3-drzwiowe nadwozie nabiera agresywności dzięki spoilerowi dachowemu z tyłu, chromowanej końcówce wydechu oraz 15-calowym alufelgom. Także we wnętrzu nie zabrakło sportowych elementów.

Wskaźniki mają białe tła, a z przodu podróżuje się na wygodnych fotelach, które szczelnie przylegają do ciała, nie pozwalając nawet na najmniejsze wychylenie podczas szybkiego pokonywania zakrętów.

Przestrzeni we wnętrzu jak w typowym aucie klasy B. Z przodu wystarczy go także dla wysokich osób, ale z tyłu może być problem z wygodnym ułożeniem nóg. Poza tym brak tylnych drzwi utrudnia zajmowanie miejsca. Bagażnik ma równą podłogę, ale po rozłożeniu dzielonej kanapy powstaje niewielki próg.

Układ napędowy/osiągi

Testowany model wyposażony był w nowy silnik Diesla z bezpośrednim wtryskiem Common Rail drugiej generacji. W tej jednostce ciśnienie wtrysku zostało podniesione do 1600 barów. Auto świetnie przyspiesza już od obrotów biegu jałowego.

Także wciśnięcie pedału gazu przy wyższych obrotach pozwala na dynamiczne zwiększenie prędkości. Udaje się to uzyskać dzięki funkcji overboost, która pozwala na chwilowe wzbogacenie mieszanki paliwowo-powietrznej.

Dzięki temu na trzech górnych biegach moment obrotowy wzrasta z 240 do 260 Nm. Taka charakterystyka pozwala sprawnie przemieszczać się po mieście, ale także umożliwia przyjemną podróż poza nim.

Układ jezdny/komfort

Do mocnego silnika pasuje charakterystyka zawieszenia. W wersji XS zostało ono sztywno zestrojone. Efekt to bardzo dobre prowadzenia samochodu podczas szybkiej jazdy na zakrętach. Własności jezdne można jeszcze poprawić, zamawiając za 3 tysiące złotych układ ESP.

Koszty/bezpieczeństwo

Ponad 60 tysięcy złotych za model klasy B to wysoka cena. Tym bardziej że samochód nie ma bogatego seryjnego wyposażenia. Pasażerowie są dobrze chronieni w razie kolizji. W teście zderzeniowym Euro-NCAP "206" uzyskała cztery gwiazdki na pięć możliwych.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: