Konkurować z małym, kultowym "brytyjczykiem" będzie mu jednak dość trudno, zwłaszcza że gama tego ostatniego jesienią powiększy się o kolejną, trzecią już wersję nadwoziową kombi. Audi liczy jednak na efekt nowości i chce przedstawić klientom ofertę kompleksową. Obok 3-drzwiowe-go hatchbacka na rynek trafi 5-drzwiowy Sportback, kabriolet Speedster oraz uterenowiona wersja Q1 z napędem na 4 koła. Nie zabraknie również sportowej odmiany S1. Najpierw do sprzedaży wejdzie wersja 3-drzwiowa, w której uwagę zwrócą: charakterystyczny kształt pokrywy silnika, z przetłoczeniem i umieszczonym na niej logo firmy, masywny grill typowy dla wszystkich modeli Audi, łukowata linia dachu oraz wystające nadkola. Auto ma mieć niespełna 4 m długości, a dzięki wysuniętym maksymalnie do rogów nadwozia kołom i krótkim zwisom sprawia wrażenie zwinnego i dynamicznego. A1 zaprojektowano na zupełnie nowej platformie, która w najbliższych latach trafi do nowych generacji małych samochodów grupy VW, w tym do nowego Polo, a także A3. Wpłynie to na wyraźne obniżenie kosztów - produkcja platformy oznaczonej roboczo MQB będzie o około 800 euro na sztuce tańsza od konstrukcji stosowanych obecnie (wg szacunków). Koncern wyciągnął wnioski z kosztownego wytwarzania modelu A2 i w nowym "maluchu" zrezygnował również z aluminiowych blach nadwozia. Nie oszczędzano natomiast na materiałach wykończeniowych, bezpieczeństwie pasażerów i konstrukcji układu jezdnego. W tych kategoriach A1 ma sprostać oczekiwaniom klientów, którzy gotowi są zapłacić więcej za komfort i przyjemność użytkowania. Długa lista opcji wyposażeniowych umożliwi indywidualizację modelu i dopasowanie go do gustów odbiorców. Standard obejmie m.in. 6 poduszek powietrznych, ABS, układ stabilizacji toru jazdy i system wspomagania nagłego hamowania, komputer pokładowy oraz klimatyzację. Profilowane fotele oraz aluminiowe i chromowane detale wykończenia pojawią się w sportowej wersji S1. Podstawowy model oferowany będzie z napędem na przednią oś. Bogatsze wersje oraz Q1 dostępne będą w odmianach z elektronicznie sterowanym układem 4x4 (rozwiązanie zastosowane po raz pierwszy w studyjnej Skodzie Yeti). Q1 otrzyma także plastikowe panele w nadkolach, listwach progowych, większy prześwit i inne wykończenie wnętrza.Atutem małego Audi będzie bardzo szeroka gama jednostek napędowych - wszystkie z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Wśród silników benzynowych planowane jest aż 5 odmian jednostki 1.4 FSI o mocach 65, 85, 105, 140 i 170 KM. 200-konny motor trafi do modelu S1. Oferta diesli obejmie 4 odmiany nowej konstrukcji o pojemności 1,6 l i mocach 75, 90, 105 i 130 KM. Zupełną nowością w segmencie będzie zastosowanie do przeniesienia napędu nowej, dwusprzęgłowej przekładni (DSG 250) z 7 biegami. Produkcja modelu odbywać się będzie w fabryce w Brukseli, którą kilka miesięcy temu Audi przejęło od Volkswagena. Rocznie taśmy montażowe zakładu ma opuszczać 100 tys. aut, a po wdrożeniu wersji Q1 i cabrionawet 190 tys. sztuk. Prognozowana cena najtańszego A1 ma wynieść ok. 16 tys. euro.Nowości Z Ingolstadt do 2009 R.TT SpeedsterAudi dało już zielone światło na produkcję modelu TT Speedster. Technicznie i stylistycznie auto przypominać będzie studyjnego Clubsporta quattro. Pierwsze egzemplarze powinny trafić do klientów już w przyszłym roku. Audi planuje także produkcję mniejszego wariantu Speedstera na bazie nowego A1, który wykorzysta elementy konstrukcyjne Polo Cabrio i Karmanna.R8 SpiderOtwarta wersja R8 (zamiast składanego dachu mieć będzie dołączane panele w stylu Porsche Targa) pojawi się na rynku w 2009 roku z silnikiem 4.2 V8. Niemiecki koncern rozważa również wprowadzenie do oferty wersji V10 z ponad 500-konną jednostką napędową z Lamborghini Gallardo.A7A7 to odpowiedź Audi na Mercedesa CLS. Wersja studyjna pokazana zostanie w przyszłym roku, a model produkcyjny za 2 lata na salonie we Frankfurcie. W zaawansowanej fazie projektowej jest również wersja cabrio tego modelu.