Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Audi A4 2.5 TDI quattro - To ma być diesel?!

Audi A4 2.5 TDI quattro - To ma być diesel?!

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Kiedy patrzymy na cennik Audi, model A4 2.5 TDI wygląda niewinnie, po prostu jak jeszcze jedna wersja silnikowa. Ale mamy tu do czynienia z jednym z najpotężniejszych samochodów w klasie średniejKaroseria/jakośćZ tak dopracowanymi detalami i tak wysoką jakością materiałów oraz wykończenia Audi A4 jednoznacznie można uznać za wzorzec w klasie. Przestronność wnętrza osiągnęła wreszcie dobry średni poziom.

Audi A4 2.5 TDI quattro - To ma być diesel?!
Auto Świat
Audi A4 2.5 TDI quattro - To ma być diesel?!

Osiągi

370 Nm, 180 KM, V6, 24 zawory - a na dodatek turbodoładowanie i diesel z wtryskiem bezpośrednim! To po prostu jeżdżąca wystawa najnowocześniejszej techniki. Aby jednak podczas przyśpieszania opony nie zmieniły się w całości w dym i swąd, Audi dostarcza wersję A4 2.5 TDI wyłącznie jako quattro, a więc z napędem na 4 koła.

I trzeba przyznać, że jest to już nawet nie najmądrzejsze czy najlepsze, ale jedyne rozwiązanie - bo od 1700 obr./min siły dostarczane na koła są w stanie ukręcić półosie.

A tak przyśpieszenie od 0-100 km/h zabiera 8,7 s. Jeśli zaś kierowca nie powstrzyma swej prawej nogi, stały wzrost prędkości trwa aż po 225 km/h. Potęga! I to z dieslowskim spalaniem... Przyjemność z jazdy/napędJeszcze większe wrażenie robi elastyczność - wyprzedzanie jest tu tak łatwe i przyjemne, jakby pod maską było nie 6, ale 8 cylindrów, i to o łącznej pojemności co najmniej 4 l.

Natomiast zwinność 2.5 TDI jest wyraźnie słabsza od lżejszej o 180 kg (szczególnie zapewne z przodu) wersji podstawowej. Skrzynia biegów nie jest najlepsza, zestopniowanie i przełączanie pozostawiają nieco do życzenia. Układ jezdny/bezpieczeństwoAbsolutna czołówka klasy średniej: seryjny ESP, perfekcyjne zachowanie w skręcie, znakomity układ kierowniczy. KomfortTylko po uruchomieniu na zimno przez moment można odnieść wrażenie, że to jednak diesel. Zawieszenie jest twarde, lecz komfortowe, fotele i wyposażenie bez zarzutu. KosztyW Polsce jeszcze tego auta nie ma. W Niemczech kosztuje 63 tys. DEM i z pewnością jest ofertą bardzo drogą. Pociecha to spalanie (7,7 l/100 km) i przeglądy co 35 tys. km (lub co dwa lata). PodsumowanieTo nie jest normalne auto, ale eksponat, pokazujący możliwości firmy. Wspaniały, ale abstrakcyjny i drogi. Tańsza o 13 tys. DEM wersja 1.9 TDI (130 KM) zapewnia niewiele gorsze osiągi. Ocena: 5

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: