.. tak można byłoby pisać jeszcze długo, ale najważniejszy w tym samochodzie wielkości Polo czy Punto jest innowacyjny napęd hybrydowy. Podstawowym źródłem mocy jest 150-konny, benzynowy silnik 1.4 TFSI, który poprzez preselekcyjną przekładnię DSG napędza przednie koła. Natomiast tylna oś jest zasilana 30-kilowatowym (41 KM) silnikiem elektrycznym. Znacznie ważniejszy od mocy jest oferowany przez jednostkę elektryczną moment obrotowy - 200 Nm. W sumie maksymalny momentwynosi zatem 440 Nm! Przy sportowym stylu jazdy wykorzystywane są obydwa napędy - małe Audi zmienia się w prawdziwego "sportowca" i spadkobiercę legendy systemu quattro. Szybki, a na życzenie także superekologiczny Dodatkowo silnik elektryczny jest w stanie samodzielnie napędzać samochód, np. na terenach miejskich. Energia z litowo-jonowych akumulatorów wystarczy na przejechanie 100 km w trybie wyłącznie elektrycznym. Wyczerpane baterie można doładować wprost z gniazdka! Dzięki odzyskiwaniu energii podczas hamowania, technice Start&Stop oraz trybowi elektrycznemu spalanie i emisja szkodliwych związków do atmosfery zmniejsza się o 15 proc., i to mimo sportowych osiągów auta: do "setki" Metroproject potrzebuje 7,8 s, a prędkość maksymalna wynosi 201 km/h. Według Audi średnie spalanie osiąga 4,9 l/100 km, a emisja CO2 tylko 112 g/km. Metroproject Quattro to concept car - zapowiedź Audi A1. Miejmy nadzieję, że seryjny samochód przejmie z niego jak najwięcej. Forma i funkcjonalność, czyli Audi Mobile DeviceNa centralnym panelu (pod trzema okrągłymi przełącznikami) znajduje się gniazdo Audi Mobile Device (AMD) - uniwersalnego urządzenia służącego do obsługi nawigacji, systemów audio-wideo oraz wszystkich tych funkcji, które w produkcyjnych samochodach Audi obsługuje MMI (ustawienia komputera pokładowego, klimatyzacji, nawiewów itd.). Co ciekawe, moduł AMD może być użyty także poza samochodem - wyjęty z auta będzie służyć jako odtwarzacz plików MP3, elektroniczny notatnik czy przenośna nawigacja. Łączenie się urządzenia z autem odbywa się bezprzewodowo (poprzez radiową łączność WLAN). Samo urządzenie przejęło też funkcję kluczyka - jeśli moduł nie znajdzie się w zasięgu działania WLAN-u, auta nie będzie można uruchomić.
Audi Metroproject Quattro - High-tech wśród maluchów
Zaprezentowany podczas tokijskiego salonu koncepcyjny Metroproject Quattro wyróżnia się niecodziennym designem (brak np. środkowego słupka), ciekawymi rozwiązaniami we wnętrzu i.