Audi Q3 będzie najmniejszym SUV-em (Audi upiera się przy tym określeniu, choć naszym zdaniem lepsze byłoby crossover), umiejscowionym w ofercie firmy obok takich modeli jak produkowane w Ingolstadt Q5 (od 2008 r.) i na Słowacji Q7 (od 2005 r.). Audi rozpoczęło pierwsze przymiarki do kompaktowego crossovera ponad 3 lata temu, zachęcone sukcesem swojego pełnowymiarowego SUV-a Q7. Pokazany w 2007 roku na salonie w Szanghaju studyjny Cross Coupé (patrz obok) tak bardzo spodobał się publiczności, że program opracowania nowych modeli sportowo-rekreacyjnych nabrał tempa.
Najpierw koncern odświeżył uterenowioną wersję A6 Allroad, potem przedstawił nowe Q5, by następnie wprowadzić do sprzedaży off-roadową odmianę A4 – Allroad. Teraz przyszedł czas na Q3.
Pod względem konstrukcyjnym auto bazować będzie na zmodyfikowanej płycie podłogowej Volkswagena Tiguana. Podobne będzie również zawieszenie, choć jego charakterystyka ma zostać dopasowana do bardziej sportowej osobowości modelu Audi. Q3 otrzyma stały, elektronicznie sterowany napęd na obie osie z elektrohydraulicznym sprzęgłem Haldex. Rozdział momentu między przednią i tylną osią będzie odbywał się automatycznie. Dzięki wyposażeniu auta w znany z innych modeli Audi system Drive Select kierowca przyciskiem na konsoli środkowej wybierze tryb pracy układu jezdnego, w tym sztywności zawieszenia, siły wspomagania układu kierowniczego, szybkości reakcji przepustnicy i czasu zmiany przełożeń w wersjach z automatem (od komfortowego po sportowy).
Nie mamy jeszcze ostatecznie potwierdzonych danych dotyczących oferty jednostek napędowych. Ze wstępnych informacji wynika, że w gamie pojawią się silniki znane z większego Q5, w tym benzynowe 2.0 TFSI w wariantach 180 i 211 KM oraz topowy 3.2 V6/270 KM, a także diesle 2.0 TDI w odmianach 143 i 170 KM.
W bazowej wersji modelu planowany jest turbodoładowany silnik benzynowy 1.4 TFSI o mocy 125 lub 150 KM. Audi Q3 będzie pierwszym modelem w rodzinie Audi zaprojektowanym zgodnie z nowymi trendami stylistycznymi. Widać to zwłaszcza w konstrukcji atrapy, reflektorów i w charakterystycznych przetłoczeniach na masce silnika. We wnętrzu możemy spodziewać się materiałów wysokiej jakości i bogatego wyposażenia gwarantującego komfort oraz bezpieczeństwo pasażerom.