S5 to 5-drzwiowy hatchback, który wygląda jak rasowe coupé dzięki mocno pochylonej szybie w klapie bagażnika. To rozwiązanie ma też poważny mankament – słabą widoczność za samochodem. Wnętrze wykończone skórą bardziej przypomina pojazdy luksusowe niż sportowe. Znalazły się tu również subtelne sportowe atrybuty – aluminiowe pedały, logo S5 na kierownicy czy fotele, których świetne wyprofilowanie sprawia, że podparcie pasażerów podczas pokonywania łuków okazuje się perfekcyjne.
Fani mocnych wrażeń mogą czuć lekki niedosyt. Nie chodzi o to, że pojazdowi brakuje mocy. W końcu 333 KM i przyspieszenie do „setki” w 5,4 s to doskonały wynik. Jednak 354 KM wytwarzane przez napęd V8 w S5 coupé brzmi „doroślej”. W Sportbacku można się cieszyć przytłumionym rasowym gangiem, a dynamiczne przyspieszanie sprawia, że jadący są z ogromną siłą wciskani w oparcia foteli.
Świetne przyspieszenie to nie tylko zasługa mocnego napędu, lecz także zastosowanej dwusprzęgłowej skrzyni S-tronic. Podczas dynamicznego zwiększania szybkości biegi zmieniane są błyskawicznie oraz płynnie. Prowadzący niemal nie wyczuwa momentu włączenia kolejnego przełożenia. Biegi można też zmieniać ręcznie – dźwignią lub łopatkami pod kierownicą, ale szczerze mówiąc, nie zwiększa to przyjemności z prowadzenia.
Auto z precyzyjnym układem kierowniczym z kocią zwinnością przemyka przez ciasne nawroty i szerokie łuki. Za 6960 zł można zamówić Audi drive select z dynamicznym układem kierowniczym – zakres skrętu kierownicy zależy od szybkości jazdy. Jak komuś nie wystarczy seryjne sportowe zawieszenie, to za 7490 zł może zamówić Audi drive select rozszerzony o regulację tłumienia amortyzatorów. Jednak nawet przy tym systemie nie można liczyć na komfortowe resorowanie.
Dużo frajdy z jazdy i liczne stado koni mechanicznych za rozsądną cenę – to się może podobać.
Galeria zdjęć
Audi S5, czyli sport na piątkę
Audi S5, czyli sport na piątkę
Audi S5, czyli sport na piątkę
Audi S5, czyli sport na piątkę
Audi S5, czyli sport na piątkę