Logo
TestyTesty nowych samochodówBentley Mulsanne - Nowy model flagowy

Bentley Mulsanne - Nowy model flagowy

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Podczas targów we Frankfurcie (17-27 września) Bentley zaprezentuje Mulsanne’a – nowy flagowy model, który zastąpi Arnage’a. W stosunku do poprzedniczki limuzyna będzie nie tylko szybsza, lecz także oszczędniejsza – sprint do „setki” zajmie Mulsanne’owi 5,3 s (Arnage: 5,5 s), a prędkość maksymalna wzrośnie z 288 do 296 km/h. Mimo tak dobrych osiągów auta producent obiecuje obniżenie spalania z 20,8 l/100 km do „zaledwie” 16,6 l/100 km. Emisja CO2 zostanie zredukowana o 100 g (do 395 g/km).

Bentley Mulsanne - Nowy model flagowy
Zobacz galerię (3)
Auto Świat
Bentley Mulsanne - Nowy model flagowy

W odróżnieniu od Arnage’a zaprezentowany niedawno w kalifornijskim Pebble Beach Bentley Mulsanne będzie produkowany początkowo tylko w jednej odmianie silnikowej i karoseryjnej (na wersję przedłużoną trzeba poczekać). Znany silnik 6.75 V8 turbo niezmiennie rozwija moc 505 KM i 1000 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Nowości to: system odłączania cylindrów (oszczędność paliwa), zmienne fazy rozrządu (jeszcze lepsza praca silnika na niskich obrotach), możliwość zasilania auta bioetanolem E85 oraz 8-stopniowy „automat” (dotychczas 6-stopniowy).

Bentley Mulsanne waży 2560 kg (nieznacznie mniej od Arnage’a), jest za to większe (+ 18 cm długość, + 15 cm rozstaw osi). Mimo majestatycznej wielkości bagażnik urósł niewiele – z 375 do 415 l. Za to pod względem przestronności i komfortu podróżowania Mulsanne ma przejść do klasy aut superluksusowych – szerokość kabiny jest większa niż w RR Phantomie, przestrzeń na nogi dłuższa niż w Maybachu, a miejsca nad głowami pasażerów więcej niż w Arnage’u. Niestety, zwiększyła się też... cena (o ok. 10 proc.).

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: