W odróżnieniu od Arnage’a zaprezentowany niedawno w kalifornijskim Pebble Beach Bentley Mulsanne będzie produkowany początkowo tylko w jednej odmianie silnikowej i karoseryjnej (na wersję przedłużoną trzeba poczekać). Znany silnik 6.75 V8 turbo niezmiennie rozwija moc 505 KM i 1000 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Nowości to: system odłączania cylindrów (oszczędność paliwa), zmienne fazy rozrządu (jeszcze lepsza praca silnika na niskich obrotach), możliwość zasilania auta bioetanolem E85 oraz 8-stopniowy „automat” (dotychczas 6-stopniowy).
Bentley Mulsanne waży 2560 kg (nieznacznie mniej od Arnage’a), jest za to większe (+ 18 cm długość, + 15 cm rozstaw osi). Mimo majestatycznej wielkości bagażnik urósł niewiele – z 375 do 415 l. Za to pod względem przestronności i komfortu podróżowania Mulsanne ma przejść do klasy aut superluksusowych – szerokość kabiny jest większa niż w RR Phantomie, przestrzeń na nogi dłuższa niż w Maybachu, a miejsca nad głowami pasażerów więcej niż w Arnage’u. Niestety, zwiększyła się też... cena (o ok. 10 proc.).
Galeria zdjęć
Bentley Mulsanne - Nowy model flagowy
Bentley Mulsanne - Nowy model flagowy
Bentley Mulsanne - Nowy model flagowy