Nadwozie/jakość

Wysokiej klasy materiały, elegancki wystrój i dobry montaż wnętrza auta od razu rzucają się w oczy. Daje się też zauważyć, że nowy model mniej trzeszczy. Mniej, ale wciąż z tylnej części nadwozia na nierównościach dochodzą nieprzyjemne odgłosy.

W kompaktowym Mercedesie siedzi się wysoko,a ponadto nadwozie jest dobrze przeszklone, co zapewnia znakomitą widoczność. Na brak miejsca z przodu i z tyłu nie można narzekać, ale wciąż konkurenci (np. VW Golf V) oferują pod tym względem więcej.

Na uwagę w Mercedesie zasługuje możliwość aranżacji wnętrza, m.in. podłoga o regulowanej wysokości, umożliwiająca uzyskanie niemal idealnie płaskiej powierzchni bagażowej po złożeniu siedzeń.

Układ napędowy/osiągi

Wysokoprężny silnik 2.0 sprawdza się w klasie A doskonale. Na wolnych obrotach charakterystycznie klekocze po dieslowsku, ale podczas jazdy okazuje się niezwykle kulturalny i cichy, nawet jeśli poruszamy się szybko i dynamicznie.

I choć pod względem elastyczności bez trudu wskażemy konkurenta oferującego lepsze osiągi, naprawdę nie ma co narzekać. 6--stopniowa przekładnia manualna pracuje bez zacięć i zgrzytów, a do tego biegi wybiera się precyzyjnie.

Układ jezdny/komfort

Kompaktowy Mercedes teraz już bez trudu zalicza "test łosia", komfort jazdy poprawił się w stosunku do poprzednika, ale ciągle pozostawia sporo do życzenia. Po pierwsze, nadwozie ma tendencję do nadmiernego wychylania się na zakrętach.

Po drugie, nierówności drogi są wyraźnie słyszalne we wnętrzu, kierowca ma wrażenie, że koła są "ciężkie" i podczas jazdy na kiepskiej nawierzchni panowanie nad pojazdem jest ograniczone.

Dodatkowo układ kierowniczy nie daje dostatecznego wyczucia, pracuje zbyt lekko. Pozytywy: zawieszenie jest bardzo komfortowe i odpowiednio sprężyste podczas jazdy po drogach o przyzwoitej jakości. Nie zawiodą się na aucie również ci kierowcy, którzy preferują spokojny, zrównoważony styl jazdy.

Koszty/bezpieczeństwo

Auto jest dość dobrze wyposażone, ale drogie. A naprawdę kosztowne staje się wtedy, gdy zdecydujemy się dopłacić za dodatkowe wyposażenie: klimatyzację czy np. czujniki parkowania.