Silnik/skrzynia biegów

Diagnoza wypada więc dość prosto: 118 KM w zupełności wystarcza, by jeździć żwawo. Jeśli nie lubimy pod każdymi światłami zostawiać czarnych śladów opon, będziemy z tego auta naprawdę zadowoleni - choć nie oznacza to oczywiście, że nie da się tu zerwać przyczepności. 16-zaworowa jednostka o zmiennej długości kanałów dolotowych z zadziwiającą lekkością radzi sobie z 1,4-tonowym atletą. Jasne, że nie jest to wyścigówka, ale za to aby zasiąść tu za kierownicą, trzeba wydać o prawie 15 000 zł mniej niż w kolejnej wersji, 320 Ci (64 232 DEM), a i spalanie wypada w porównaniu z nią mniejsze średnio o ponad 2 l/100 km.

Nadwozie/wnętrze

Jest tu nieco szerzej, nieco dłużej i nieco niżej niż w limuzynie, ale pasażerowie na tylnych dwóch miejscach nie mogą być wyżsi niż 1,70 m (a lepiej o wiele niżsi). Za to 410-litrowy bagażnik (plus dzielone i składane tylne oparcia) nie wymaga od pary na przednich fotelach ograniczeń w doborze bagażu na wspólny wyjazd. Niestety, za wszelkie luksusy trzeba płacić - BMW daje w serii tylko prestiż i doskonałe wyposażenie wpływające na bezpieczeństwo.

Układ jezdny/bezpieczeństwo

Tego, co oferuje w tej dziedzinie BMW, u większości konkurentów nie dostanie się za żadne pieniądze. Samochód jest tak poręczny, jak to sobie tylko można wymarzyć. Wsiadasz i czujesz się jak u siebie. Wszystko jest tam, gdzie być powinno, a w dodatku to auto trzyma się szosy jak przyklejone, hamulce są znakomite, a na wszelki wypadek mamy wokół siebie sześć airbagów.

Komfort

Standardem jest zawieszenie sportowe, stanowiące doskonały kompromis pomiędzy sportową twardością a komfortem. Komu jednak bardziej zależy na wygodzie, bez dopłaty może wybrać nastawy limuzyny.

Koszty

Model podstawowy to brzmi tanio. Ale nie w BMW. W tej firmie za wstęp do klasy sportowej trzeba zapłacić równowartość 57 158 DEM, a więc o ponad 2300 DEM więcej niż za limuzynę 318i. Duuuużo! W dodatku za wszystkie dodatki płaci się oddzielnie, a otrzymuje nadal tylko rok gwarancji. Pociechą jest tylko fakt, że seryjnie samochód ten ma i tak bardzo bogate wyposażenie i świetną jakość oraz... czystość - silnik ten spełnia normę czystości spalin D4.

Podsumowanie

W Niemczech "trójka" (zarówno limuzyn, jak i coupé) sprzedaje się jak świeże bułeczki. Czy w Polsce auto to może liczyć na podobny sukces? Biorąc pod uwagę cenę i możliwości przeciętnego polskiego nabywcy jest to raczej wątpliwe. Z pewnością jednak model jest trafiony w dziesiątkę. A że najczęściej zamawianą opcją w testowanej wersji jest... brak oznaczenia świadczącego o pojemności silnika - no cóż, wystarczy samo BMW Ci. Biorąc to wszystko pod uwagę i nie przejmując się ceną stawiamy...

Ocena: 4