Auto Świat Testy Testy nowych samochodów BMW 525i touring - Dopracowana

BMW 525i touring - Dopracowana

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Nie można już ufać BMW. Przynajmniej jeśli chodzi o to, co wypisuje na bagażnikach swoich samochodów. Model 520 powinien się przecież nazywać właściwie 522, bo ma silnik o pojemności 2,2 l. Za to 2,5-litrowy silnik 6-cylindrowy jeździł sobie jako 523. Była to ewidentna degradacja dla - było nie było - 170-konnego motoru, któremu tylko trochę brak elastyczności. Ale teraz zakończą się cierpienia posiadaczy tego modelu, wynikające z niedowartościowania: nowy rocznik modelowy z pojemności 2,5 l dorósł do 192 KM i będzie się wreszcie nazywać jak należy. Czyli 525i.

BMW 525i touring - Dopracowana
Auto Świat
BMW 525i touring - Dopracowana

Silnik/skrzynia biegów

Mający tak wysoką moc model będzie teraz w palecie BMW numerem drugim w kolejności po wstępnej wersji 520i, zastąpi więc dotychczasową "523". Sportowe osiągi (8,8 s do 100 km/h i maksymalna prędkość 235 km/h) to w wersji 525i wyniki oczywiste. Ale nie spodziewajmy się prawdziwego huraganu namiętności pod maską. Powodem jest utrzymanie momentu obrotowego na tym samym poziomie wartości (245 Nm) i obrotów (3500/min). Kto chce mieć pod nogą więcej, powinien raczej nabyć model 530i. Tradycyjnie dla BMW silnik 2.5 ma fantastyczne brzmienie i rewelacyjnie wchodzi na wysokie obroty. Na dodatek jego skrzynia biegów to po prostu marzenie każdego samochodziarza.

Nadwozie/wnętrze

Wykończenie i spasowanie fantastyczne, ale to nie wszystko. Klasyczna "nerka" BMW ma teraz szerszą chromowaną ramkę, wokół reflektorów w charakterze świateł pozycyjnych lśnią luminescencyjne pierścienie, a w tylnych światłach zamiast żarówek diody.

Układ jezdny/bezpieczeństwo

Jako kombi ta "piątka" jest zdecydowanie cięższa od limuzyny, co powoduje utratę części owej typowej dla tego auta lekkości. Ale i tak w tej klasie to, co samochód sobą reprezentuje, wystarcza w zupełności, by mówić o sportowym charakterze. Układ jezdny jest superbezpieczny i bardzo pewny w zakrętach. W poważniejszych sytuacjach nad bezpieczeństwem pojazdu i pasażerów czuwa system kontroli trakcji ASC+T. Znakomite hamulce.

Komfort

Cichutko szumi opływające nas powietrze, silnik poza obrotami wysokiego zakresu ledwie szemrze, resorowanie mięciutko pokonuje nierówności - pod względem komfortu "piątka" jest lepsza nawet od klasy E Mercedesa.

Koszty

Cała ta reklamowana "przyjemność z jazdy" kosztuje bardzo słono - ponad 187 tys zł. To niemało, ale każdy, kto rozważa zakup tego typu samochodu, nie liczy chyba na niską cenę. W zamian dostajemy auto kompletnie wyposażone. Pierwsze zamówione egzemplarze mają pojawić się na początku przyszłego roku.

Podsumowanie

525i to rzeczywiście wspaniałe osiągi - 192 KM to już nie zabawa. To samo jednak można powiedzieć o masie auta (1,66 t), przez co ten piękny i znakomicie wykończony samochód powinien być traktowany nie jako usportowione, ale po prostu bardzo dobrze zmotoryzowane kombi.

Ocena: 5

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy:
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków