Najbardziej istotną premierą w tej gamie będzie BMW serii 5 – model, który od czasu wprowadzenia do sprzedaży pierwszej generacji należy do czołówki klasy wyższej. Wersja sedan (F10) i kombi (F11) wejdzie do oferty dokładnie rok po prezentacji obecnej klasy E Mercedesa i na kilka miesięcy przed debiutem następcy Audi A6 – swoich największych konkurentów.

Design nowego BMW serii 5 nie będzie już budzić tak skrajnych emocji, jak w przypadku poprzedniczki, choć trzeba przyznać, że uznawany za kontrowersyjny projekt Chrisa Ban-gle’a później określono jako najbardziej udany i ponadczasowy. W każdym razie szóstemu wcieleniu BMW serii 5 pod względem stylistycznym bliżej do sztandarowej serii 7.

Uwagę zwracają chromowane „nerki” grilla, reflektory z charakterystycznymi brewkami – światłami LED do jazdy dziennej – i wloty powietrza w zderzaku (wszystkie elementy w rozmiarze XXL). Także tylna część nadwozia nawiązuje do większej limuzyny.

Ducha BMW serii 7 poczujemy również we wnętrzu. Chodzi tu zarówno o materiały oraz stylizację deski rozdzielczej, jak i luksusowe dodatki wyposażeniowe. Centralną część kokpitu zajmie duży, 10,2-calowy wyświetlacz pokładowego systemu informacyjno-rozrywkowego. Najnowsza generacja układu iDrive, z pokrętłem sterującym w konsoli środkowej, ma zapewniać znacznie prostszą i bardziej intuicyjną obsługę (łatwiejszy dostęp m.in. do plików muzycznych i telefonu).

Gama jednostek napędowych obejmie silniki, które wykorzystywane są także w modelach serii 6, 7 i nowym GT5. Wybierać będzie można spośród wersji:

  • 525i, 3.0/218 KM;530i, 3.0/272 KM;540i, 3.0 turbo/306 KM;550i, 4.4 biturbo/407 KM;520d, 2.0/180 KM;525d, 2.0 biturbo/210 KM;530d, 3.0/254 KM;535d, 3.0 Biturbo/299 KM.

Czterocylindrowe diesle to nowa generacja silników N47D przystosowana do konstrukcji hybrydowych (Mild i Plug-in). Ponadto duża zmiana szykuje się w topowej wersji BMW M5 – jednostka V10 zostanie zastąpiona ponownie motorem V8 o poj. 4,4 l, ale tym razem z biturbo i bezpośrednim wtryskiem, dzięki czemu ma rozwijać moc 550 KM. Do przeniesienia napędu wykorzysta 8-stopniową przekładnię dwusprzęgłową. BMW M5 zadebiutuje na rynku w 2011 roku (tylko jako sedan). Natomiast rok później w gamie pojawi się nowa wersja bazowa BMW 520i z czterocylindrową jednostką 2.0 (typoszereg N45B) o mocy 204 KM. Ten sam silnik w odmianie o mocy 250 KM może zastąpić model 525i.

Inne nowości w BMW serii 5 to m.in.: konstrukcja tylnej osi z maksymalnym 3-stopniowym skrętem kół, automatyczna, 8-biegowa skrzynia ZF z trybem sportowym, druga generacja aktywnego układu kierowniczego, system Head-up-Display (wyświetla podstawowe dane na przedniej szybie) oraz układ Start-Stop ograniczający zużycie paliwa i emisję spalin. Zastosowanie w konstrukcji nadwozia aluminium i włókien węglowych ma wpłynąć na lepsze osiągi auta.