Auto Świat Testy Testy nowych samochodów BMW serii 5 Touring: Limuzyna dobra, kombi lepsze

BMW serii 5 Touring: Limuzyna dobra, kombi lepsze

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

BMW serii 5 w wersji Kombi cieszy się w Europie niemal tak dużą popularnością, jak limuzyna (poza Starym Kontynentem jej udział w sprzedaży sięga 20 proc.), więc chętni już mogą ustawiać się w kolejce.Kombi jest zaledwie o 8 mm dłuższe od sedana i do środkowego słupka wygląda identycznie. Delikatnie opadająca linia dachu, krótki zwis i wydłużone boczne przetłoczenie sprawiają, że prezentuje się nie mniej elegancko i dynamicznie.

BMW serii 5 Touring: Limuzyna dobra, kombi lepsze
Zobacz galerię (5)
Auto Świat
BMW serii 5 Touring: Limuzyna dobra, kombi lepsze

Wnętrze (materiały wykończeniowe, deska rozdzielcza, elementy wyposażenia) zostało przeniesione z limuzyny. Dzięki  dłuższej linii dachu pasażerowie siedzący na tylnej kanapie odczują większą ilość miejsca nad głowami. W porównaniu z poprzednią generacją modelu o 60 l (do 560 l) zwiększono też pojemność bagażnika. Kolejne 30 l uzyskamy po ustawieniu oparć siedzeń w pozycji pionowej (zakres regulacji wynosi 11 stopni), a po ich rozłożeniu (dzielone w stosunku 40:20:40) do dyspozycji jest już 1670 l. Całkiem nieźle, jednak główny rywal modelu – Mercedes klasy E kombi – może pochwalić się pojemnością odpowiednio 695 i 1950 l.

BMW ma za to większą o 5 kg ładowność. Punkty zyskuje także za funkcjonalność – poza podnoszoną elektrycznie całą klapą bagażnika można otworzyć tylko samą tylną szybę – wystarczy wcisnąć przycisk. Bagaże osłonięte są przed wzrokiem ciekawskich roletą, która opuszcza się automatycznie w momencie zamykania klapy.

Auto ma pneumatyczne zawieszenie tylnej osi z automatycznym poziomowaniem, a w ramach opcji oferowany będzie adaptacyjny system Adaptive Drive ze zintegrowanym, aktywnym układem kierowniczym. Podobnie jak w sedanie, w wyposażeniu modelu mogą znaleźć się takie elementy jak: układ kontroli dynamiki jazdy, dynamiczna kontrola amortyzacji, asystent parkowania, układ ostrzegania przed najechaniem na inny pojazd (z funkcją hamowania), aktywny tempomat Stop&Go, system BMW Night Vision z rozpoznawaniem osób, czujniki parkowania i kamera cofania.

W zakresie bezpieczeństwa standard obejmuje m.in.: przednie, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne, aktywne zagłówki na przednich fotelach oraz unoszącą się maskę silnika zmniejszającą ryzyko obrażeń pieszych w trakcie zderzenia z samochodem.

Komfort użytkowania zapewniają: automatyczna klimatyzacja, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, skórzana tapicerka, wyświetlacz Head Up oraz bogaty wybór systemów informacyjno-rozrywkowych.W momencie debiutu rynkowego we wrześniu auto oferowane będzie w czterech wersjach silnikowych: dwóch wysokoprężnych o mocach 184 i 245 KM oraz benzynowych  204 i 306 KM. Wszystkie spełniają normę emisji spalin Euro V, a 530d z opcjonalną technologią BluePerformace nawet Euro VI. Za dopłatą jednostki te będą mogły być wyposażone w automatyczną, 8-stopniową skrzynię biegów. Nowe kombi produkowane jest w Dingolfing wraz z sedanem, 5 GT i serią 7.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy:
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków