Testujemy BMW X3 z najmocniejszym silnikiem wysokoprężnym
Jazda tym autem to czysta przyjemność. Sześciocylindrowy diesel dzięki wysokiej mocy zapewnia rewelacyjne przyspieszenia (6,4 s do "setki"), a za sprawą dwustopniowego turbo gwarantuje świetną elastyczność. Maksymalny moment obrotowy (580 Nm) dostępny jest bowiem w zakresie 1750-2250 obr./min. Przy tak dobrych osiągach docenić można oszczędność silnika wysokoprężnego. Średnio w teście auto zużywało 9 l/100 km. Za sprawne przenoszenie tak dużej mocy na koła odpowiedzialne są 6-stopniowa, automatyczna skrzynia biegów z funkcją Steptronic oraz system xDrive.
To układ napędu na cztery koła, którego zadaniem jest rozdział momentu obrotowego między przednią a tylną oś. Działa szybko, gwarantując maksimum przyczepności kół do nawierzchni
Dobre prowadzenie to także zasługa precyzyjnego układu kierowniczego i sztywno zestrojonego zawieszenia. Mimo wysokiego nadwozia szybkie pokonywanie ostrych zakrętów nie stanowi dla X3 problemu. Tradycyjnie już dla BMW możemy liczyć na dobrej jakości materiały i bogate wyposażenie. Standardem są 4 airbagi, kurtyny oraz ESP. Za dopłatą 7920 zł dostępny jest pakiet "Polski" zawierający m.in.: czujniki deszczu i świateł, kierownicę wielofunkcyjną, klimatyzację automatyczną, rękaw na narty, czujniki parkowania, relingi oraz alufelgi (18 cali).