Pod względem dynamiki model z benzynowym silnikiem sprawdza się w stu procentach
Ta jednostka fantastycznie wkręca się na obroty, zapewniając doskonałe przyspieszenia, a przy tym pracuje bardzo równo. Idealnie równy sposób rozwijania mocy doskonale pasuje do pięciostopniowego automatu.
Jednak wersja benzynowa jest dla nielicznych klientów. Bo niewielu zaakceptuje średnie spalanie na poziomie 13 l/100 km. Podczas dynamicznej jazdy nietrudno osiągnąć zużycia paliwa na poziomie 20 litrów na "setkę".
Układy kierowniczy i jezdny BMW X3 są idealnie dostosowane do nawet bardzo szybkiej jazdy
Dynamiczne pokonywanie zakrętów to dla X3 zadanie równie łatwe, jak dla "sportowej limuzyny" serii 3. Stabilność jazdy na wprost wyraźnie lepsza niż w X5, a choć karoseria jest wysoka, X3 nie zna pojęcia "nieprzyjemnych lub nieprzewidywalnych reakcji" na zmiany obciążenia. Podczas zbliżania się do zakresu granicznego pojawia się tylko minimalna podsterowność.
Szczególnie na mokrej lub nieutwardzonej nawierzchni napęd na cztery koła zapewnia niesamowite własności jezdne
Elektronicznie sterowane sprzęgło tarczkowe dzieli siłę napędową pomiędzy osie przednią i tylną z tak nieprawdopodobną szybkością, że samochód sprawia wrażenie wyposażonego w blokadę centralnego mechanizmu różnicowego.
Ten system przeniesienia napędu nazywa się X-Drive. I funkcjonuje tak perfekcyjnie, że koła właściwie nie buksują. Inteligentna elektronika sprawia, że wystarczy zagrożenie poślizgiem, by siła napędowa przeniesiona została na inne koła.
Wszystko pięknie, dopóki nie spróbujemy jazdy BMW X3 po szosie
Poprzeczne nierówności są przenoszone na fotele pasażerów bez filtrowania. Przydałoby się staranniejsze zestrojenie charakterystyki sprężyn i amortyzatorów.
Pod względem szyku i elegancji oraz estetyki należą się słowa krytyki dla BMW
Szczególnie rozczarowuje wnętrze. Uchwyty na drzwiach i obudowa radia są wykonane z tanio wyglądającego plastiku, a pokrycie deski rozdzielczej drażni porowatością.
Popielniczka chwieje się, a niepasujące do siebie linie poszczególnych elementów deski rozdzielczej wskazują na nie najwyższą jakość wykończenia. Także pod względem ergonomii zdarzało się już Bawarczykom robić lepsze auta. Zegary porozmieszczano bardzo modnie i designersko, ale ich czytelność pozostawia sporo do życzenia.
Komfort siedzenia jest natomiast bez zarzutu
Z przodu i kierowca, i pasażer mają szerokie i wygodne podłokietniki drzwiowe, a wysoka pozycja za kierownicą ułatwia manewrowanie, zapewniając świetną widoczność.
Także z tyłu siedzi się dobrze, nawet wysocy pasażerowie nie będą mieć za mało przestrzeni w okolicach nóg i nad głową. Pojemny bagażnik pomieści maksymalnie 1560 l ładunku.
Podsumowanie
Przyjemność jazdy BMW jak zwykle kosztuje dużo pomimo obowiązującego do końca kwietnia promocyjnego kursu euro - 4,45 zł. W takiej samej cenie jak wersja benzynowa dostępny jest diesel o mocy 204 KM.
Przeczytaj więcej o BMW X3!
BMW X3 kontra rywale