Paliwo nie leje się wiadrami do cylindrów, nie trzeba zmieniać biegów. Można skupić się na drodze i aucie. Jakie jesteś, BMW? Przede wszystkim X3 to całkiem przestronny pojazd. Najbardziej podoba się nam miejsce dla przedniego pasażera, a szczególnie ukształtowanie podłogi pod jego stopami. Nie ma tam przetłoczeń ani niewygodnych obłości, tylko szeroka, płaska powierzchnia. Kierowca nie ma już tak dobrze, bo kierownica mimo osiowej regulacji jest zdecydowanie za daleko od oparcia fotela.
Takie niedociągnięcia egronomiczne rzadko się zdarzają bawarskiej firmie
Na szczęście obsługa elementów sterowania okazuje się bardziej konwencjonalna niż w pozostałych modelach marki. Może więc napęd nas mile zaskoczy? Nie do końca. Motor jest przyjemnie cichy, ale głównie z zewnątrz - nowoczesny "automat" utrzymuje jego obroty na drażniącym uszy wysokim poziomie. Zupełnie niepotrzebnie, bo po przejściu w tryb ręcznej zmiany biegów auto przyspiesza wystarczająco sprawnie, gdy zmieniamy bieg przy 2500-3000 obrotów.