W przypadku modelu X3 2.0d wiele z tych cech jest aktualnych, ale nie wszystkie. Zgrabna sylwetka ma design charakterystyczny dla BMW. Także deskę rozdzielczą utrzymano w sportowym stylu, choć pewne zastrzeżenia zgłaszamy do czytelności zegarów i jakości materiałów, z jakiej została wykonana. Przestrzeń na przednich fotelach i na bagaż zadowalająca. Na tylnej kanapie pasażerowie będą narzekać na wąskie wnętrze i małą ilość miejsca na kolana.

Najmniejszy diesel w X3 (dostępny także 3.0d 218 KM ) to oferta dla oszczędnych (min. spalanie 6 l/100 km)

Silnik co prawda ma 150 KM i "setkę" osiąga w 11 s, ale subiektywne odczucia są inne. Odnosi się wrażenie, że silnik jest za słaby, a przełożenia skrzyni biegów za krótkie. We wrześniu w salonach pojawi się model po face liftingu z bogatszym wyposażeniem i nowymi jednostkami. Niestety będzie także nieznacznie droższy.

+ Dopracowany układ napędowy, oszczędny silnik, obszerny bagażnik, precyzyjny układ kierowniczy

- Słaba dynamika silnika, mała ilość miejsca z tyłu, wysoka cena, przeciętne wykończenie deski rozdzielczej