Logo
TestyTesty nowych samochodówBolid, ale za to jaki

Bolid, ale za to jaki

Ma opływowe kształty nadwozia, a pochylona ku przodowi maska nadaje mudynamiczny wygląd. Dodatkowo agresywności przydają żebrowania po bokach

Bolid, ale za to jaki
Zobacz galerię (4)
Auto Świat
Bolid, ale za to jaki

Co to za bolid? To... traktor

Większość osób nazwę Lamborghini kojarzy z superszybkimi bolidami Gallardo czy Murciélago. Produkcja takich aut to niewielka część działalności włoskiego producenta. Główne zajęcie firmy spod znaku rozjuszonego byka to budowa... ciągników rolniczych.

Testowaliśmy Lamborghini R6 165 S

Wrażenie robią rozmiary tego pojazdu. Nie ma się zresztą czemu dziwić, bo tylne koło ma średnicę 175 cm. To znacznie więcej niż wysokość samochodu osobowego.Wykończenie kabiny jak w aucie osobowym. Materiały dobrej jakości, a kierowca ma wygodny, tapicerowany fotel.

Z boku jest dodatkowe, plastikowe siedzenie. Doskonałą widoczność zapewniają wysoko umieszczony fotel oraz duża powierzchnia przeszklona. W obserwacji sytuacji za pojazdem pomagają duże lusterka i obracany fotel. Dzięki temu łatwiej kontrolować holowane maszyny.

Dodatkową widoczność gwarantuje szyberdach

Można przez niego obserwować pracującą na wysięgniku łyżkę załadowczą zamontowaną z przodu.Przed uruchomieniem silnika trzeba odczekać około 10 sekund po przekręceniu kluczyka.

W tym czasie testowane są wszystkie systemy. Jeżeli działanie któregoś jest niepoprawne, kierowca zostanie o tym poinformowany komunikatem na desce rozdzielczej.

Gdy wszystko jest w porządku, ruszamy

A właściwie po włączeniu biegu ciągnik sam rusza. Nie trzeba do tego używać sprzęgła. Zwiększanie prędkości odbywa się dynamicznie.

Napęd na wszystkie koła oraz opony z dużym protektorem pozwalają wjechać w każdy teren, a mechaniczne zawieszenie kabiny zapobiega przenoszeniu się drgań do wnętrza. Jak zawsze w Lamborghini: cena wysoka, a wyposażenie bogate.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
Powiązane tematy: