Całkiem z wczoraj

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Łada wciąż żyje, a ten samochód to po prostu podróż w czasie do siermiężnego Wczoraj. Ale czy owo Wczoraj było rzeczywiście aż tak kiepskie?Nadwozie/jakość.

Do zajęcia miejsca w środku zaprasza kawał samochodu: 4,17 m. W kokpicie witają nas materiały nie najlepszej jakości, a wydawana przez nie woń jest nieprzyjemna i intensywna - szczególnie, gdy wnętrze jest silnie nagrzane. Bardzo przestronna kabina - Łada swobodnie mieści pięć osób i zawsze o co najmniej jedną torbę podróżną więcej od Golfa.Układ jezdny/bezpieczeństwo. Zawieszenie ma nowoczesną konstrukcję, przynajmniej w założeniach. Komfort jazdy jest znośny, jednak jakość prowadzenia pozostawia wiele do życzenia. Nadwozie mocno wychyla się w zakręcie, a praca zawieszenia jest głośna. W Ładzie nie znajdziemy niestety poduszek powietrznych, napinaczy czy ABS-u. A "na okrasę" długa droga hamowania (prawie 50 m) i zachowanie w "teście łosia" wymagające od pasażerów balastowania jak na żaglówce.Przyjemność z jazdy/układ napędowy. Układ kierowniczy charakteryzuje się małą precyzją, a na dodatek nie pomagają mu w tym cieniutkie koło kierownicy i pełne cztery obroty "kółkiem" od lewej do prawej. Pocieszeniem jest naprawdę żwawy i oszczędny silnik oraz nieprecyzyjna, choć przy działaniu z wyczuciem całkiem sensownie pracująca i dobrze zestopniowana skrzynia biegów. Spalanie średnie na poziomie 6,9 l/100 km to wynik dobry, zwłaszcza że Audi A3 z silnikiem 1.6 (101 KM i masa 1165 kg) spala o 1,1 litra więcej.Osiągi. Czapki z głów! Ta 1,5-litrowa jednostka napędowa o mocy 91 KM rzeczywiście pokazuje temperament. Nie przepada tylko za ciągnięciem z niskich obrotów - jest wtedy ospała, choć radzi sobie całkiem dzielnie.Komfort. Siedzenia są po prostu brzydkie, choć duże i dość wygodne. O podparciu bocznym jednak zapomnijmy. Za to jeśli zmarzniemy, seryjne ogrzewanie tego auta przeniesie nas w kilka chwil z podbiegunowej zimy na środek Sahary w samo południe. Wydajność tej nagrzewnicy jest po prostu piekielna! Do tego chybotliwe i hałaśliwe zawieszenie, które co prawda nie zapewnia wygody, ale jest za to odporne na wszelkie możliwe wyboje.Koszty. Łada 112 nie jest na razie oferowana w Polsce. Dystrybutor obiecuje, że samochód pojawi się w sprzedaży na jesieni br. Jak będzie wyglądała sprawa seryjnego wyposażenia, nie wiadomo.Podsumowanie. Łada 112 1.5 GLI 16V jest przeniesionym w czasie samochodem. Marnie zachowuje się w zakręcie, ma spartański komfort, wyposażenie oraz kiepskie hamulce. Pocieszeniem będzie z pewnością cena i żwawy silnik.Ocena: 3

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy:
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków