Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Chevrolet Lacetti kombi 1.8 Platinum - Praktyczna wersja

Chevrolet Lacetti kombi 1.8 Platinum - Praktyczna wersja

Na rynku pojawiło się nowe kombi - Chevrolet Lacetti. Samochód powstałna tej samej płycie co hatchback oraz sedan i ma identyczny rozstaw osi.Jednak długością nadwozia przewyższa oba modele

Chevrolet Lacetti kombi 1.8 Platinum - Praktyczna wersjaŻródło: Auto Świat

W testowanym aucie bagażnik zgrabnie wpasowano w resztę nadwozia, dzięki czemu część ładunkowa nie sprawia wrażenia doczepionej na siłę. Inaczej niż w pozostałych wersjach nadwoziowych zaprojektowany został również przód z dużymi reflektorami i szerokimi listwami na atrapie chłodnicy.

Wnętrze sprawia pozytywne wrażenie

Deskę rozdzielczą obłożono miękkimi tworzywami, a całość zdobią metalizowane wstawki. Nie zapomniano również o ergonomii. Kierowca powinien bez problemu dobrać właściwą pozycję dzięki regulowanej dwupłaszczyznowo kierownicy oraz podnoszonemu fotelowi.

Duże lusterka zewnętrzne zapewniają kierowcy dobrą widoczność do tyłu. Zaletę Chevroleta stanowi przestronność. Nawet jeżeli z przodu jadą wysokie osoby i mocno cofną fotele, pasażerowie tylnego rzędu nadal będą mieli wystarczającą ilość miejsca na nogi.

Także nad głowami nie powinno nikomu zabraknąć przestrzeni. W utrzymaniu porządku podczas długiej podróży pomogą liczne schowki, obszerne kieszenie w drzwiach oraz szuflada pod siedzeniem pasażera z przodu.

Tylna kanapa ma składane asymetrycznie jedynie oparcie, ale pomimo tego udaje się uzyskać równą powierzchnię ładunkową. W pełnym wykorzystaniu przedziału bagażowego przeszkadzają wnikające do wnętrza nadkola.

Bagażnik Lacettiego nie zachwyca objętością

Np. Skoda Octavia II kombi przy długości 4572 mm ma przestrzeń ładunkową o pojemności od 580 do 1620 l. Zainstalowany w testowanym modelu silnik sprawdza się. Auto sprawnie przyspiesza podczas jazdy w ruchu miejskim, a i poza miastem nie brakuje mu tchu.

Krótkie czasy przyspieszeń na wyższych przełożeniach pozwalają na szybkie i bezpieczne wyprzedzanie. Jednak kierowcy lubiący dynamiczną jazdę odkryją kilka wad samochodu. Przy takim sposobie podróżowania trzeba się liczyć ze znacznym zapotrzebowaniem na paliwo.

Kolejna niedogodność to głośna i nieprzyjemnie brzmiąca praca napędu podczas jazdy z dużymi szybkościami

Nasze zastrzeżenia budziło także działanie skrzyni biegów, w której przełożenia włączają się z haczeniem. Zawieszenie Lacettiego kombi nie stanowi mocnej strony samochodu. Zostało sztywno zestrojone, przez co niedostatecznie tłumi nierówności.

Jednak pomimo dużej twardości układu jezdnego samochód okazuje się mało stabilny podczas szybkiej jazdy na zakrętach. Odczuwa się w takiej sytuacji, jak karoseria wychyla się.

Lacetti kombi z silnikiem 1.8 dostępny jest wyłącznie w najbogatszej wersji wyposażeniowej Platinum. Cena oraz wyposażenie seryjne na akceptowalnym poziomie. Szkoda, że nawet w opcji nie można dokupić układu ESP ani kurtyn powietrznych.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
Powiązane tematy:Nowe
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków