Logo

Cichy rajdowiec

Robert Rybicki
Robert Rybicki

Nadwozie/jakość. Z zewnątrz niczym nie szokujący Fiat o niepozornej sylwetce okazuje się wewnątrz całkowicie pełnowartościowym autem. Obszerne wnętrze, wygodne fotele i bardzo czytelna deska rozdzielcza robią bardzo dobre wrażenie. Nic nie trzeszczy, nic nie skrzypi, po prostu porządny samochód. Układ napędowy/osiągi. Pięciocylindrowa jednostka napędowa jest rzeczą niecodzienną przy tej pojemności. Mniejsze cylindry pozwalają osiągnąć wyższą moc, ale za to pozbawiają auto elastyczności. I tak jest w praktyce. Silnik zdecydowanie lubi wysokie obroty, niezbyt chętnie natomiast reaguje na operowanie gazem do 4 tys. Jednak utrzymywanie silnika na wysokich obrotach okupione jest dosyć wysokim zużyciem paliwa na poziomie kilkunastu litrów na 100 km w jeździe miejskiej. Co za to dostajemy? Przyspieszenie do 100 km/h w 8,6 s i prędkość maksymalną 208 km/h. Układ jezdny/komfort. Zgodnie z tradycją Fiata zawieszenie zostało zestrojone dość sztywno, czyli bezpiecznie. Samochód nie przechyla się nadmiernie na zakrętach i dobrze reaguje na nagłe ruchy kierownicą. Poziom komfortu bardziej wyznaczają więc wygodne fotele niż zawieszenie.Bezpieczeństwo/koszty. Samochód kosztuje nieco ponad 70 tys. zł. Nie jest to kwota mała, ale otrzymujemy za nią samochód wyposażony właściwie we wszystko, co trzeba. Auto ma między innymi cztery poduszki powietrzne, ABS, elektrycznie otwierane szyby, klimatyzację, komputer pokładowy, co nie znaczy, że nie można go doposażyć na życzenie. Za 8 tys. skórzana tapicerka, a za 2,8 tys. zł elektrycznie otwierany dach. Niestety nie da się dokupić wyższego bezpieczeństwa. System kontroli stabilności ESP jest niedostępny. Ocena: 3

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: Nowe
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium
Skrót artykułu