przed światłami lub w korku), silnik automatycznie się wyłącza. Stan spoczynku trwa do momentu, gdy zdejmiemy nogę z pedału hamulca – wtedy motor sam się uruchomi i możemy jechać dalej. Od reguły są pewne wyjątki: silnik będzie pracował nadal, gdy komputer uzna, że akumulator jest za słabo naładowany, temperatura zewnętrzna spadnie poniżej –10 st. C lub gdy temperatura ustawiona w klimatyzacji zbyt odbiega od temperatury we wnętrzu. Dzięki temu w cyklu miejskim samochód z S&S zużywa o 10 proc. benzyny mniej niż auto z identycznym silnikiem i przekładnią bez niego (średnie spalanie mniejsze o 6 proc.). Za mała różnica? System Start&Stop do C3 kosztuje 2,5 tys. zł, a np. opcjonalny szklany dach – 2,9 tys. zł. Wybór należy do ciebie...
Citroen C3 1.4 16V Start&Stop oszczędza i mniej truje
System jest sprzężony ze zautomatyzowaną skrzynią biegów MAP. Jak to działa? Zawsze gdy się zatrzymujemy (np.