.). To jedna z bardziej udanych globalnych konstrukcji.Francuski producent dodaje do niej nową zautomatyzowaną skrzynię biegów nazwaną MCP, która ma uprzyjemnić jazdę leniwym kierowcom. Skrzynia w odróżnieniu od dotychczasowego rozwiązania znanego w Citroënach jako SensoDrive ma 6 biegów. Gdy jedziemy spokojnie, wszystko dzieje się tak, jak powinno. Niestety, w miarę zwiększania dynamiki jazdy MCP pokazuje swoje słabsze strony. Wkręca motor na niepotrzebnie wysokie obroty, nie pozwalając korzystać z dużej rezerwy momentu obrotowego (chwilowo nawet 260 Nm dzięki funkcji overboost, a na dłużej 240 Nm). To o tyle uciążliwe, że silnik w C4 jest dość hałaśliwy, wyraźnie głośniejszy niż np. w Fordzie C-Maksie i przekraczanie 3 tys. obrotów gryzie kierowcę w ucho. No i te tandetne łopatki do zmiany biegów przy kierownicy... Skok ich przycisków jest za mały. Trudno wyczuć, jak mocno trzeba je wcisnąć, by skutecznie przełączyć bieg (brakuje wyczuwalnego "kliknięcia"). C4 1.6 HDI MCP występuje jedynie w bogatej opcji SX Pack, stąd cena mimo rabatu nie będzie zbyt przystępna.
Citroën C4 1.6 HDI MCP - Automatyczny turbodiesel
1,6-litrowy turbodiesel występuje w wielu markach (Fordach, Volvo, Mazdach, Peugeotach..