Przy wykorzystaniu 5 miejsc dwa ostatnie fotele znikają pod podłogą bagażnika, pozostawiając 576 l równej powierzchni ładunkowej. W łatwy sposób złożyć można także środkowe siedzenia, a wówczas maksymalna objętość części bagażowej wzrasta aż do 1951 l.
Dzięki dużym lusterkom oraz znacznemu przeszkleniu bardzo dobre są widoczność oraz doświetlenie wnętrza. Rozwiązaniem niespotykanym w innych samochodach tego typu jest przednia szyba zachodząca daleko na dach.
Dlatego producent określa ten model także jako Visiovana
Kierowca Picasso musi przyzwyczaić się do niektórych rozwiązań. Wskaźniki umieszczono na środku deski rozdzielczej, kierownica jest nietypowa - ma obracaną obręcz, podczas gdy rdzeń pozostaje nieruchomy.
Klimatyzację obsługuje się niewygodnie klawiszami umieszczonymi po lewej stronie kolumny kierowniczej. W testowanej wersji samochód wyposażony był w podstawową, benzynową jednostkę napędową.
Niecałe 130 KM wystarczy do sprawnego przemieszczania się, ale na zbyt wiele emocji nie ma co liczyć. Prawie 12 s w sprincie do "setki" to wystarczające przyspieszenie na minivana, ale za mało, by jazdę uznać za dynamiczną.
Zaletą silnika jest za to cicha praca w całym zakresie obrotów
Nawet podczas szybkiego podróżowania hałas dochodzący spod maski nie jest uciążliwy dla pasażerów. Za korzystne uznaliśmy także zużycie paliwa.
Średnie zapotrzebowanie na poziomie 8 l na 100 km w aucie ważącym ponad 1,5 t to dobry wynik. Zastrzeżeń nie mieliśmy również do działania skrzyni biegów. Poszczególne przełożenia włącza się lekko oraz bez haczeń.