Niemcy już za awans do ćwierćfinałów otrzymają po 50 tys. euro, za półfinał po 100 tys. euro, a za wejście do finału po 150 tys. euro. Każdy członek ekipy, która zdobędzie tytuł piłkarskiego mistrza świata , może oczekiwać czeku na kwotę 250 tys. euro. Za zdobycie tytułu króla strzelców firma Nike obiecała Wayne’y Rooneyowi okrągłą sumkę: 500 tys. euro!

Federacja piłkarska nagrodzi najlepszą drużynę południowoafrykańskiego mundialu kwotą 30 milionów dolarów. Drugi zespół turnieju otrzyma 24 mln euro, a każdy z przegranych przywiezie do swojej ojczyzny okrągły 1 mln dolarów. Łączny budżet piłkarskich mistrzostw świata w RPA wynosi 420 milionów dolarów.

Samochody gwiazd boiska

Czołowi piłkarze mają zazwyczaj po kilka samochodów - na codzienne dojazdy na treningi oraz do szybkiej sportowej jazdy. Często powodują kolizje, a na porządku dziennym są wysokie mandaty za przekroczenie dopuszczalnej prędkości.

Kilka lat temu Milan Baros, piłkarz reprezentacji Czech i Olimpique Lyon,  zatrzymany został na francuskiej autostradzie za jazdę Ferrari F430 z prędkością 271 km/h i ukarany wysoką karą pieniężną.

Inny gwiazdor, Cristiano Ronaldo, rozbił Ferrari 599 GTP Fiorano w tunelu prowadzącym na lotnisko w Manchesterze.Nie zawsze piłkarskie gwiazdy muszą kupować auta za własne pieniądze. O ich image dbają możni sponsorzy, którzy użyczają pojazdów na dłuższe „testy”, po to żeby mieć znakomitą reklamę. Dzięki temu gwiazdy z królewskiego Realu Madryt mogą jeździć samochodami marki Audi. Najbardziej ulubionym modelem okazało się Audi Q7.który wybrało aż 9 zawodników.

Hyundai i Kia z modelami World Cup

Koreański koncern od dawna na każdym kroku podkreśla swój partnerski związek z piłkarskimi mistrzostwami świata. We wszystkich salonach sprzedaży eksponowane są elementy związane z piłką. Można też kupić okolicznościowe gadżety  m.in. repliki oryginalnych piłek, koszulki, czapeczki czy maskotki.

Najważniejszym elementem tej kampanii jest jednak wykorzystanie okresu mistrzostw świata do promocji samochodów. W wielu krajach, w których sprzedawane są auta marki Hyundai i Kia, pojawiły się edycje specjalne z przydomkiem World Cup. Polska oferta dotyczy Hyundaia i30 i obejmuje trzy opcja wyposażenia - Base Plus, Classic Plus i Comfort oraz jednostki napędowe od 1,4 l CVVT o mocy 109 KM do 1,6 l CRDi o mocy 115 KM. Mundialowe korzyści przy zakupie Hyundaia i30 Wrold Cup wynoszą 7,5 tys. zł. Jeśli skorzystamy z kredytu 50/50 lub pakietu ubezpieczeń zyskamy do 5,5 tys. zł.

Najtańsza wersja i30 w  promocji z silnikiem o pojemności skokowej 1,4 l i opcji Base Plus kosztuje 45,4 tys zł.  Natomiast najdroższa wersja wyposażeniowa Comfort z silnikiem 1,6 CRDi 60,9 tys. zł.