Filozofia ta doskonale sprawdziła się w przypadu sedana i jest wielce prawdopodobne, że podobny los spotka kombi. Logan Steppe to jeszcze koncept, ale pozwala przewidzieć,czego możemy spodziewać się po wersji produkcyjnej.Luc Alexandre Menard, dyrektor zarządzający Dacii, nie ukrywa, że poszerzenie oferty modelowej jest naturalnym etapem rozwoju i ekspansji firmy. Rekreacyjny charakterLogan Steppe zaprojektowany został przez specjalistów z Renault Design. Źródłem ich inspiracji były sporty zimowe, dlatego też auto ma typowo rekreacyjny charakter i wyposażenie. Przy długości 4,47 m i wysokości 1,78 m wyróżnia się powiększonym prześwitem, 17-calowymi felgami, dużymi zderzakami i nadkolami z tworzywa sztucznego oraz funkcjonalnym bagażnikiem przeznaczonym do przewożenia nart i innego sprzętu sportowego. Ma też dodatkowe osłony pod silnikiem przydatne w trakcie jazdy w terenie (Dacia nie wyklucza wersji z napędem 4x4). Przód z charakterystyczną atrapą pozwala na łatwą identyfikację modelu jako członka rodziny Logana. Z tyłu uwagę zwracają światła umieszczone w bocznych słupkach i podwójne drzwi otwierane na boki. Nie wiadomo jeszcze, czy to rozwiązanie utrzyma się w modelu seryjnym. Wnętrze konceptu imponuje przestronnością. Swobodnie pomieści 5 pasażerów. W przyszłości nie wyklucza się również odmiany 7-osobowej. Dzięki możliwościskładania oparcia tylnej kanapy (dzielona w stosunku 60:40) auto oferuje przestrzeń ładunkową z płaską podłogą, o maksymalnej pojemność sięgającej nawet 1700 l. Rozrywka i wygodaStylistyka kabiny i wyposażenie są typowe dla aut studyjnych. Nowoczesna technika miesza się tu z wysokiej jakości materiałami wykończeniowymi z aluminium, jasnej skóry i plastiku. Deska rozdzielcza ma dość prosty, techniczny styl z okrągłymi tarczami zegarów i wlotów wentylacyjnych.Dodatki chromowane. Rozrywkę na pokładzie zapewni odtwarzacz płyt CD i MP3, a pasażerowie tylnej kanapy mogą podczas jazdy oglądać filmy DVD na dwóch kolorowych ekranach zainstalowanych w zagłówkach przednich foteli. Dodatkowy monitor i odtwarzacz wideo umieszczono w drzwiach bagażnika - ma dostarczać rozrywki np. podczas postoju. Narciarzom do gustu przypadną specjalne, podgrzewane uchwyty w bagażniku umożliwiające szybkie wysuszenie butów lub rękawic po całodziennym szusowaniu na stoku.Z uwagi na koszty większość z zastosowanych tu rozwiązań raczej nie znajdzie się w wersji produkcyjnej. Logan kombi ma być przecież tanim samochodem. Co przejmie z konceptu Steppe, przekonamy się już pod koniec tego roku.
Dacia Logan Steppe - Duże auto za niedużo
Na salonie genewskim wzbudził duże zainteresowanie. Kolejna wersja nadwoziowa Logana ma być dużym samochodem za niewielkie pieniądze.