Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Daewoo Lanos 1.6 SX - Średnia krajowa

Daewoo Lanos 1.6 SX - Średnia krajowa

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Daewoo Lanos jest obecny na polskim rynku motoryzacyjnym od 1997 roku. Dzięki trzyletniej gwarancji, programowi bezpłatnego serwisu i niezbyt wygórowanym cenom Lanos szybko zdobył popularność i na stałe zagościł na naszych ulicach. W 1999 roku zajmował trzecie miejsce w sprzedaży wśród samochodów osobowych i w stosunku do poprzedniego roku był to bardzo znaczący wzrost. Zobaczmy, co ma do zaoferowania jedna z najbogatszych wersji tego modelu.

Daewoo Lanos 1.6 SX - Średnia krajowa
Auto Świat
Daewoo Lanos 1.6 SX - Średnia krajowa

Silnik/skrzynia biegów

Nowoczesna jednostka napędowa o 4 zaworach na cylinder, dwóch wałkach rozrządu w głowicy, o mocy 106 KM, to najmocniejsza wersja oferowana przez producenta w Lanosie (ten sam silnik napędza o wiele większą Nubirę). Silnik żwawo rozpędza się do 100 km/h. Do tej prędkości w kabinie jest cicho. Po przekroczeniu 4 tys. obrotów pasażerów zaczyna nękać jednak nieprzyjemny hałas. Największym mankamentem Lanosa nie jest jednak głośność przy wyższych prędkościach obrotowych. Chcąc szybko się rozpędzać, musimy przyzwyczaić się do częstszego sięgania po dźwignię zmiany biegów. Mechanizm pracuje pewnie, ale kulturę pracy można by jeszcze poprawić.

Nadwozie/wnętrze

Kokpit Lanosa jest przejrzysty i wykonany z niezłych materiałów. Jakże wielkie było nasze zdziwienie, gdy po przejechaniu kilku kilometrów warszawskimi ulicami usłyszeliśmy istną symfonię dźwięków dobiegających z deski rozdzielczej. Po maksymalnym odsunięciu przednich foteli pasażerowie siedzący z tyłu mają mało miejsca na nogi.

Układ jezdny/bezpieczeństwo

Zawieszenie Lanosa jest miękkie i komfortowe. Kłopoty zaczynają się, gdy kierowca chce wypróbować pełną moc silnika. Podczas szybkich zakrętów nadwozie wykazuje tendencję do nieprzyjemnego bujania. Opcjonalnie producent oferuje ABS. Jednak na mokrej nawierzchni nawet ten system nie może poradzić sobie z oponami Kumho.

Komfort

Ładne wnętrze, miękkie nastawy zawieszenia i wygodne fotele sprawiają, iż Lanos zapewnia pasażerom należyty komfort podróżowania. Całość psuje niezbyt precyzyjny montaż elementów wykończenia.

Koszty

Za auto w wersji SX z dwoma airbagami, ABS-em i klimatyzacją trzeba zapłacić 43 150 zł. Lakier metalizowany wymaga dopłaty w wysokości 800 zł.

Podsumowanie

Bogate wyposażenie, przeciętna (ale nie zacofana) technika i korzystna cena to podstawowe cechy Lanosa 1.6 SX. Żadnych fajerwerków, ale też żadnych powodów do narzekania.

Ocena: 3

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: