Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Daewoo Matiz - Dziecko na drodze

Daewoo Matiz - Dziecko na drodze

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Najmniejszy produkt Daewoo-FSO w krótkim czasie stał się widocznymelementem motoryzacyjnego krajobrazu Polski. Mały, ładny, zwinny, aprzede wszystkim niedrogi. Tym razem w redakcyjnym teście znalazł sięmodel Top

Daewoo Matiz - Dziecko na drodze
Auto Świat
Daewoo Matiz - Dziecko na drodze

Nadwozie/wnętrze

Nie ma co ukrywać, z zewnątrz autko sprawia bardzo dobre wrażenie. Od razu widać tu rękę włoskiego stylisty. Odważne linie i ciekawa aranżacja przedniej części auta powodują, iż obiektywnie jest ono po prostu ładne.

Wnętrze mieści bez problemu cztery osoby, choć w zasadzie wygodnie podróżuje się dwóm. Ograniczeniem na pewno nie będzie tu wysokość wnętrza. Tej jest pod dostatkiem.

Chodzi tu raczej o jego dalekowschodnią szerokość. Słabiutko wypada pojemność bagażowa auta. Nieco ponad 155 litrów przestrzeni bagażnika pozwala na pomieszczenie zaledwie drobnego bagażu.

Silnik/skrzynia biegów

Pięćdziesięciodwukonny silniczek w zupełności wystarcza do napędzania ważącego 860 kg samochodu. Wprawdzie trzy cylindry przy mocniejszym wciśnięciu pedału gazu wydają dźwięk budzący skojarzenia z suszarką do włosów, ale dynamika auta stoi na przyzwoitym poziomie.

Nie najlepiej wypada obsługa dźwigni zmiany biegów. Wybieranie przełożeń jest nieprecyzyjne, a praca mechanizmu zmiany biegów do ideału ma jeszcze daleko.

Układ jezdny/bezpieczeństwo

Największe niedostatki tkwią właśnie w zawieszeniu. Nie wiadomo, czy jest to "zasługą" wysokiego, wąskiego nadwozia, czy niewłaściwego dobrania elementów tłumiących.

Prawda jest taka, że na szybkie ruchy kierownicą auto reaguje nerwowo, mocno zaznaczając przechył nadwozia, czasami nawet doprowadzając do nadsterownego poślizgu. W testowanej wersji wyposażeniowej Top o bezpieczeństwo pasażerów dbają dwie poduszki powietrzne oraz system ABS.

Komfort

Miękko zestrojone resorowanie korzystnie wpłynęło na poziom komfortu jazdy Matizem. Niewielkie nierówności są dobrze wybierane, ale mały rozstaw osi powoduje, że przy większych auto zaczyna "galopować".

Koszty

Podstawowy model Matiza (wersja Friend) kosztuje 26 tys. zł. Auto wyposażone tak jak testowy Top: 33 180 zł. Dopłaty wymaga nawet wycieraczka tylnej szyby czy dzielona tylna kanapa. Lepiej mogłoby kształtować się zużycie paliwa, wynoszące w dynamicznej jeździe miejskiej 9 l/100 km.

Podsumowanie

Matiz jest ciekawym autem, z dobrym silnikiem i obszernym wnętrzem. Jego minusy są do zaakceptowania, szczególnie w przypadku najtańszej wersji.

Ocena: 3

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy:
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków