Nadwozie/jakość
Pod względem stylistycznym Pinin także wykazuje tylko luźny związek z Pajero. Trudno się poza tym dopatrzyć wyrafinowania włoskich stylistów - samochód wydaje się raczej toporny, ale interpretujemy to jako chęć osiągnięcia wrażenia masywności i dzielności w terenie.
Testowana wersja 5-drzwiowa (istnieje także 3-drzwiowa o długości 3,74 m) ma większy rozstaw osi, ale Pinin jest nadal bardzo krótki - krótszy niż samochody klasy kompakt. Nie należy więc oczekiwać dużej ilości miejsca - zwłaszcza z tyłu.
Wrażenie przestronności ratuje wysoko umieszczony dach - nad głową miejsca jest zawsze pod dostatkiem. Kanciastemu kokpitowi daleko do subtelnej estetyki nowoczesnych SUV-ów. Bagażnik, choć przy komplecie pasażerów niewielki, daje się powiększyć przez złożenie tylnej kanapy.
Układ napędowy/osiągi
114-konny silnik bez problemu radzi sobie z niedużym autem terenowym, zwłaszcza w mieście przekonuje temperamentem wspieranym przez krótkie przełożenie główne. Powyżej prędkości 100km/h wyczuwalna staje się jednak słabość małego silnika, Pinin rozpędza się mozolnie.
Napęd przenoszony jest stale na cztery koła, auto dysponuje centralnym mechanizmem różnicowym i sprzęgłem wiskotycznym. Na asfaltowej drodze ten układ zdaje egzamin, podczas deszczowej pogody można czuć się bezpiecznie.
Natomiast poza ubitymi drogami, gdy szlak robi się trudniejszy lub trzeba pokonać wzniesienie, pozbawiony reduktora Pinin radzi sobie raczej kiepsko.
Układ jezdny/komfort
Mimo wysoko umieszczonego środka ciężkości auto nie ma większych trudności z bezpiecznym i szybkim pokonywaniem zakrętów.
Komfort zawieszenia pozostawia jednak sporo do życzenia, a skuteczność hamulców (standardowo z ABS-em) wymaga poprawy, choć na tle konkurencji Pinin wcale nie wypada najgorzej.
Koszty/bezpieczeństwo
Cena na umiarkowanym poziomie. Dwukolorowe nadwozie stanowi opcję (wersja jednokolorowa kosztuje 87 900 zł), natomiast relingi i spoiler dachowy należą do standardu, podobnie jak przyzwoity zestaw elementów zwiększających komfort (klimatyzacja, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, zamek centralny) oraz bezpieczeństwo (4 airbagi i ABS, ale ESP niedostępne). W teście zderzeniowym Euro-NCAP Pajero Pinin otrzymało tylko 3 gwiazdki.