Nadwozie/jakość

Topowa limuzyna Peugeota ma elegancki, a jednocześnie dynamiczny wygląd. To przede wszystkim zasługa wąskich, kocich reflektorów. Luksusowo wykończone wnętrze zapewnia mnóstwo miejsca w obu rzędach siedzeń.

Podróż odbywa się na obszernych, wygodnych fotelach. Testowaną wersję Platinum ze stylistyką Diamant wyróżniają chromowane elementy, czarne tła wskaźników i pokryta skórą kierownica. Skórzana tapicerka kosztuje 8 tys. zł.

Układ napędowy/osiągi

Ponad 200 KM umożliwia dynamiczne rozpędzanie ważącego niemal 2 tony samochodu. Podczas ruszania nie czuje się typowej dla wielu limuzyn ociężałości. Na pochwałę zasługuje elastyczność.

Aby zwiększyć szybkość z 60 do 100 km/h, wystarczy 4,6 s. To o 0,8 sekundy szybciej niż w przypadku benzynowej wersji o mocy 207 KM. To zasługa wysokiego momentu obrotowego, którego maksymalna wartość jest już przy 1900 obr./min.

Silnik w każdym zakresie prędkości obrotowej pozostaje cichy. Współpracujący z nim 6-biegowy "automat" szybko i bez szarpnięć zmienia przełożenia. Średnie spalanie na poziomie 10,2 l na "setkę" jak na diesla wydaje się wysokie, ale jeżeli uwzględni się osiągi oraz wysoką masę, to można tę wartość uznać za zadowalającą.

Układ jezdny/komfort

Jak przystało na limuzynę, 607 poprawnie tłumi nierówności nawierzchni, ale nie pozwala na dynamiczną jazdę na zakrętach. Duży silnik mocno obciąża przód, przez co samochód ma tendencje do podsterowności.

W opanowaniu pojazdu przeszkadza zbyt silnie wspomagany, mało wyczuwalny układ kierowniczy. Dobre są odporne na fading hamulce.

Koszty/bezpieczeństwo

Wysoki poziom zabezpieczenia pasażerów przed skutkami kolizji potwierdzają cztery gwiazdki w teście zdrzeniowym Euro-NCAP. Jak na samochód klasy wyższej z bogatym wyposażeniem i mocnym silnikiem cena tego modelu nie jest zbyt wysoka.