Nowe jednostki Diesla to bardzo nowoczesne konstrukcje. Dzisiaj silnik wysokoprężny zapewnia dobrą dynamikę, niskie zużycie paliwa i jest przyjazny dla środowiska. Dobrym przykładem potwierdzającym słuszność tej tezy jest gama silników wysokoprężnych Renault, oznaczonych skrótem dCi.Nadwozie/jakość. Dzięki ostatniemu face liftingowi (2001 r.) Clio wygląda nowocześnie. Agresywny przód z charakterystycznymi, dużymi "oczami" i kratą wlotu powietrza nadaje autu dynamiczny wygląd. W testowanej wersji Privilége te "oczy" mają specyficzny błysk. To efekt zastosowania reflektorów ksenonowych (opcja 3 tys. zł). W wygodnych, sportowo wyprofilowanych fotelach kierowca ma zapewnione pewne trzymanie na zakrętach. Dobór właściwej pozycji za kierownicą możliwy jest dzięki regulacji fotela w trzech płaszczyznach i kierownicą na wysokość. Mimo pięciodrzwiowego nadwozia zajęcie miejsca z tyłu wymaga sporo gimnastyki, a już podróż osób o wzroście powyżej 180 cm staje się prawie nierealna.Układ napędowy/osiągi. Mocniejsza wersja 1,5-litrowego silnika Diesla wyróżnia się niebieską literą "i" w skrócie dCi. Auto już od niskiej prędkości obrotowej wystrzeliwuje z dużą siłą do przodu. Odczucie to pozostaje także w wyższym zakresie obrotów. W jeździe miejskiej przydatna okazuje się świetna elastyczność jednostki napędowej. Atutem 82-konnego silnika jest niski poziom drgań, tak charakterystyczny dla silników Diesla, i oczywiście niskie zużycie paliwa. W dynamicznej jeździe pozamiejskiej komputer pokładowy wskazywał wartość zaledwie 4,5 l/100 km. Układ jezdny/komfort. Zawieszenie Clio to dobre połączenie komfortu jazdy i bezpieczeństwa prowadzenia. Na szybko pokonywanych zakrętach auto poprawnie się prowadzi. Osoby lubiące szybką jazdę mogą dokupić do Clio elektroniczną pomoc w postaci ESP. Elektryczne wspomaganie układu kierowniczego znacznie poprawia precyzję prowadzenia.Koszty/bezpieczeństwo. Privilége to topowa wersja Clio. Jak na tę klasę wyposażenie należy uznać za pełne.Ocena: 5

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy:
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków