Reszta świata na pierwsze dostawy będzie musiała poczekać do końca 2008 roku. Czym zachwyca GT-R? Już w podstawowej wersji oferuje fantastycznie dopracowany układ jezdny i napędowy. Pod jego maską pracuje 3,8-litrowy silnik benzynowy V6 z podwójnym turbodoładowaniem, osiągający moc 480 KM. Dynamiką i elastycznością bije konkurentów z Porsche i Ferrari. Do "setki" GT-R przyspiesza w zaledwie 3,5 s. 588 Nm momentu przekazywane jest na obydwie osie poprzez dwusprzęgłową, 6-stopniową, automatyczną przekładnię, z funkcją ręcznej zmiany biegów łopatkami umieszczonymi przy kole kierownicy. Cena - ok. 65 tys. dolarów.MitsubishiChoć bez wątpienia najważniejszym wydarzeniem na stoisku Mitsubishi była prezentacja nowej generacji Lancera Evo X, to uwagę zwiedzających przykuwał także koncept ZT. Model ten, który wygląda jak powiększony Lancer, zapowiada bowiem następcę topowej limuzyny koncernu - Galanta. W wersji studyjnej auto wyposażono w supernowoczesny silnik Diesla o poj. 2,2 l, osiągający moc 190 KM, i dwusprzęgłową przekładnię. Z gadżetów elektronicznych warto wymienić zewnętrzne kamery, zapewniające 360-stopniową widoczność oraz systemy ostrzegawcze i zapobiegające kolizjom.imievTen koncept ma m.in. 3 silniki elektryczne, baterie litowo-jonowe i aluminiową strukturę nadwoziaToyotaKoncern potwierdził oficjalnie, że pracuje już nad wersjami produkcyjnymi modeli bazujących na studyjnych FCX oraz CR-Z (pisaliśmy o nim w poprzednim numerze). Pokazano również nową limuzynę Inspire, ale będzie ona dostępna tylko na rynku japońskim. Jako ciekawostkę należy traktować studyjny model Puyo, który jest fantazyjną wizją miejskich samochodów przyszłości. Jego nadwozie wykonano z miękkich, elastycznych materiałów, co w razie ewentualnych kolizji z pieszymi ma zmniejszyć ryzyko obrażeń. Miękkie i przyjemne w dotyku tworzywa zastosowano również w 4-miejscowym wnętrzu, do którego dostęp ułatwiają szerokie, otwierane do góry drzwi. Źródłem napędu modelu są ogniwa paliwowe.LexusWiele wskazuje na to, że LF-xh zapowiada nową generację modelu RX. W wersji produkcyjnej auto ma pojawić się w 2009 roku. Podobnie jak obecny RX 400h, również koncept został wyposażony w hybrydowy układ z silnikami elektrycznym i benzynowym V6, co zapewnia dobre osiągi i niskie zużycie paliwa. Auto ma długość 4800 mm, szerokość 1895 mm i wysokość 1650 mm. SubaruKilka miesięcy po prezentacji "cywilnej" wersji Imprezy Subaru przedstawia jej topową odmianę STI. To obecnie najbardziej zadziorny i dynamiczny model w ofercie firmy. Wyróżniają go szersze błotniki, zderzaki (z przodu z pionowymi otworami wlotów powietrza), tylny spoiler oraz cztery chromowane wyloty rur wydechowych. STI porusza się na 18-calowych alufelgach z oponami w rozmiarze 245/40. We wnętrzu znajdziemy sportowe fotele pokryte skórą i alcantarą (opcjonalnie siedzenia Recaro). Układ hamulcowy dopasowano do charakteru auta przy współpracy z firmą Brembo. Najlepsze ukryto pod maską. Pracuje tam 2,5-litrowy bokser z turbodoładowaniem i intercoolerem, który osiąga moc 300 KM. Jednostka współpracuje z 6-stopniową, manualną skrzynią biegów. Układ jezdny modelu wyposażono w system DCCD (Driver's Control Centre Differential) umożliwiający kierowcy (przyciskiem na konsoli środkowej) wybór rozdziału momentu pomiędzy przednią i tylną osią (po wyłączeniu silnika zawsze wraca do trybu Auto). Na rynku europejskim nowa Impreza STI wejdzie do sprzedaży latem 2008 roku.VolkswagenPokazany we wrześniu we Frankfurcie VW up! najwyraźniej wydoroślał i urósł. W Tokio niemiecki koncern przedstawił jego kolejną odmianę o nazwie Space up! Auto oferuje przestronne i funkcjonalne wnętrze dla 4 pasażerów. Siedzenia można przesuwać, składać lub wyjmować, powiększając w ten sposób przestrzeń ładunkową od 200 do ponad 1000 l. Zrezygnowano ze słupka środkowego, a tylne drzwi otwierają się "pod wiatr". Auto wyposażone jest w system nawigacyjny i centrum sterowania z panelem dotykowym. Silnik umieszczony został pod podłogą z tyłu. VW zapowiedział, że w listopadzie na salonie w Los Angeles przedstawi kolejną odmianę up!-a.
Dla każdego coś miłego
NissanJedna z najbardziej oczekiwanych premier salonu tokijskiego - supersportowe GT-R - przyćmiła wszystkie inne modele pokazywane przez Nissana. Auto o agresywnej i bardzo rasowej stylistyce nadwozia trafi do wybranych, ekskluzywnych japońskich salonów sprzedaży już pod koniec listopada.