Logo

Długodystansowa

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Redakcyjny sprawdzian Primery rozpoczął się pięć miesięcy temu.Początkowo samochód miał przejechać w teście 30 tys. km, alewydłużyliśmy dystans do 50 tys. km. Jak dotąd nie mamy zastrzeżeń dozachowania auta w codziennym użytkowaniu

Nadwozie/jakość

Dynamiczne i awangardowe linie karoserii mogą się podobać ludziom lubiącym nowoczesne formy użytkowe. Także wnętrze ma design nawiązujący do bryły nadwozia.

Na środku deski rozdzielczej dominują centralnie umieszczone klasyczne zegary i ciekłokrystaliczny monitor, na którym wyświetlane są informacje z komputera pokładowego, zestawu audio i obraz z kamery podczas cofania.

Miejsca w środku jest dużo, jedynie opadająca linia dachu przeszkadza wysokim pasażerom jadącym z tyłu. Trzy osoby średniego wzrostu mogą podróżować wygodnie i bezpiecznie (każda z nich ma swój zagłówek i pas bezpieczeństwa).

Sprężyste fotele i kanapa zapewniają wygodną jazdę oraz dobre podparcie. Mankament 460-litrowego kufra to pochyła podłoga. Pojemność jest wystarczająca, aby pomieścić pokaźny bagaż dużej rodziny.

Dotychczas nie stwierdziliśmy usterek nadwozia wynikających z eksploatacji. Dobre jakościowo materiały i dokładne wykonanie nie pozwalają na skrzypienie czy zarysowania np. boczków drzwi.

Układ napędowy/osiągi

Najmocniejszą stroną testowanej Primery jest turbodiesel, któremu zawdzięcza tytułowe określenie. Silnik znakomicie radzi sobie z autem. Przyspieszenie oraz elastyczność pozwalają na bezstresowe wyprzedzanie.

Jak twierdzi producent, po zatankowaniu pełnego baku można przejechać 1000 km, nam tylko w mieście udało się pokonać prawie 900 km. Reklamowy rezultat jest realny do osiągnięcia na trasie pod warunkiem delikatnego operowania pedałem gazu. Dzięki świetnie zestopniowanej 6-biegowej przekładni zejście poniżej 5 litrów oleju napędowego na 100 km jest łatwe.

Układ jezdny/komfort

Jazda Nissanem po równej drodze to przyjemność. Twarde zawieszenie cicho tłumi małe nierówności, ale przy przejeżdżaniu większej koleiny poprzecznej samochód buja się na boki.

Przy szybkim pokonywaniu zakrętów tył auta wyjeżdża na zewnątrz łuku (nadsterowność). Precyzyjny układ kierowniczy pozwala na pełne kontrolowanie pojazdu.

Koszty/bezpieczeństwo

Auto klasy średniej z dynamicznym silnikiem wysokoprężnym za ponad 93 tys. zł to propozycja warta uwagi. Zwłaszcza że w standardzie otrzymujemy: ABS, 6 poduszek, automatyczną klimatyzację i ksenonowe reflektory. Minus za brak ESP nawet w opcji.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: