Oto bowiem, mimo zaporowych ceł na japońskie samochody, nowa propozycja Mazdy na rynku pojazdów jednobryłowych wcale nie kosztuje więcej niż podobnie wyposażone auta konkurencji.
Nadwozie/jakość
Wszechstronne wnętrze to mocny atut Mazdy MPV. Przy zamontowanych wszystkich fotelach auto zapewnia komfortowe warunki podróżowania siedmiu osobom. W razie potrzeby można zdemontować drugi i trzeci rząd siedzeń, w wyniku czego powstaje imponująca przestrzeń bagażowa o długości ponad dwóch metrów.
Wnętrze jest starannie wykonane, a dobrej jakości materiały idą w parze z ciekawą kolorystyką. Miejsce kierowcy urządzono ergonomicznie, wszelkie elementy sterowania są przejrzyście rozplanowane i działają z prawdziwie japońską precyzją. Jedynie dźwignia zmiany biegów jest umieszczona niezbyt wygodnie.
Przyjemność z jazdy/układ napędowy
Pierwsze wrażenie po rozpoczęciu jazdy to lekko pracujący układ kierowniczy. Jednak po chwili przyzwyczajenia okazuje się, że Mazda prowadzi się precyzyjnie i zapewnia wiele radości z jazdy.
Byłoby jej z pewnością jeszcze więcej, gdyby pod maską pracował silnik o nieco większej pojemności. Ten zamontowany w testowanym aucie miał pojemność dwóch litrów i moc 120 KM.
Jak na masę i wymiary MPV elastyczny motor zupełnie sprawnie radzi sobie z autem, pod warunkiem jednak że nie wykorzystujemy w pełni ładowności samochodu.
Osiągi
Jak na 120 koni mechanicznych napędzających samochód, który bez pasażerów i bagażu waży 1600 kilogramów, dynamika Mazdy jest miłym zaskoczeniem. Silnik pewnie ciągnie już na niskich obrotach, co w przypadku jednostek z czterema zaworami na cylinder wcale nie jest takie oczywiste.
Subiektywne wrażenia z jazdy potwierdzają wyniki testów, podczas których japońskie auto uzyskało o ponad dwie sekundy lepszy czas przyspieszania do 100 km/h, niż podaje producent.
Układ jezdny/bezpieczeństwo
Dobre prowadzenie idzie w parze z wyposażeniem podnoszącym bezpieczeństwo, obejmującym m.in. cztery airbagi i ABS z EBD.
Komfort
Zawieszenie stanowi udany kompromis między pewnym trzymaniem się drogi a komfortem jazdy. Godny podkreślenia jest również niski poziom hałasu. Nawet w podstawowej wersji auto może się pochwalić bogatym wyposażeniem obejmującym elektrycznie sterowane lusterka i cztery szyby, manualną klimatyzację i wiele innych uprzyjemniających jazdę elementów.
W prezentowanej wersji Exclusive do listy wyposażenia dochodzi drewnopodobne wykończenie deski rozdzielczej i oddzielna wentylacja dla pasażerów tylnych siedzeń, którą opcjonalnie można wzbogacić w dodatkową klimatyzację.
Koszty
Ceny Mazdy MPV zaczynają się od 115 tys. zł. Za niewiele ponad 127 tys. dostajemy auto w najbogatszej wersji wyposażenia i trzeba przyznać, że jest to całkiem atrakcyjna propozycja.
Podsumowanie
Wszechstronne i starannie wykończone wnętrze, wysoki komfort jazdy, bogate wyposażenie i nieco za mały silnik. Czekamy na diesla!
Ocena: 4
Galeria zdjęć
Dobra cena
Dobra cena
Dobra cena