Logo

Dobra cena

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Mazda wprowadziła do sprzedaży w Polsce auto, które ma szansę wprowadzić świeży powiew w salonach japońskiej marki

Dobra cena
Zobacz galerię (3)
Auto Świat
Dobra cena

Oto bowiem, mimo zaporowych ceł na japońskie samochody, nowa propozycja Mazdy na rynku pojazdów jednobryłowych wcale nie kosztuje więcej niż podobnie wyposażone auta konkurencji.

Nadwozie/jakość

Wszechstronne wnętrze to mocny atut Mazdy MPV. Przy zamontowanych wszystkich fotelach auto zapewnia komfortowe warunki podróżowania siedmiu osobom. W razie potrzeby można zdemontować drugi i trzeci rząd siedzeń, w wyniku czego powstaje imponująca przestrzeń bagażowa o długości ponad dwóch metrów.

Wnętrze jest starannie wykonane, a dobrej jakości materiały idą w parze z ciekawą kolorystyką. Miejsce kierowcy urządzono ergonomicznie, wszelkie elementy sterowania są przejrzyście rozplanowane i działają z prawdziwie japońską precyzją. Jedynie dźwignia zmiany biegów jest umieszczona niezbyt wygodnie.

Przyjemność z jazdy/układ napędowy

Pierwsze wrażenie po rozpoczęciu jazdy to lekko pracujący układ kierowniczy. Jednak po chwili przyzwyczajenia okazuje się, że Mazda prowadzi się precyzyjnie i zapewnia wiele radości z jazdy.

Byłoby jej z pewnością jeszcze więcej, gdyby pod maską pracował silnik o nieco większej pojemności. Ten zamontowany w testowanym aucie miał pojemność dwóch litrów i moc 120 KM.

Jak na masę i wymiary MPV elastyczny motor zupełnie sprawnie radzi sobie z autem, pod warunkiem jednak że nie wykorzystujemy w pełni ładowności samochodu.

Osiągi

Jak na 120 koni mechanicznych napędzających samochód, który bez pasażerów i bagażu waży 1600 kilogramów, dynamika Mazdy jest miłym zaskoczeniem. Silnik pewnie ciągnie już na niskich obrotach, co w przypadku jednostek z czterema zaworami na cylinder wcale nie jest takie oczywiste.

Subiektywne wrażenia z jazdy potwierdzają wyniki testów, podczas których japońskie auto uzyskało o ponad dwie sekundy lepszy czas przyspieszania do 100 km/h, niż podaje producent.

Układ jezdny/bezpieczeństwo

Dobre prowadzenie idzie w parze z wyposażeniem podnoszącym bezpieczeństwo, obejmującym m.in. cztery airbagi i ABS z EBD.

Komfort

Zawieszenie stanowi udany kompromis między pewnym trzymaniem się drogi a komfortem jazdy. Godny podkreślenia jest również niski poziom hałasu. Nawet w podstawowej wersji auto może się pochwalić bogatym wyposażeniem obejmującym elektrycznie sterowane lusterka i cztery szyby, manualną klimatyzację i wiele innych uprzyjemniających jazdę elementów.

W prezentowanej wersji Exclusive do listy wyposażenia dochodzi drewnopodobne wykończenie deski rozdzielczej i oddzielna wentylacja dla pasażerów tylnych siedzeń, którą opcjonalnie można wzbogacić w dodatkową klimatyzację.

Koszty

Ceny Mazdy MPV zaczynają się od 115 tys. zł. Za niewiele ponad 127 tys. dostajemy auto w najbogatszej wersji wyposażenia i trzeba przyznać, że jest to całkiem atrakcyjna propozycja.

Podsumowanie

Wszechstronne i starannie wykończone wnętrze, wysoki komfort jazdy, bogate wyposażenie i nieco za mały silnik. Czekamy na diesla!

Ocena: 4

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: