Tak więc jednostka 3.0 ma teraz pojemność 3,2 litra, a dotychczasowe 2.5 V6 zostało powiększone do 2,6 litra i zyskało dodatkowe 10 KM mocy maksymalnej.
Karoseria/jakość
Nadwozie i wnętrze bez zmian. Ta sama Omega - całkiem przestronna, ale coraz trudniej opierająca się upływowi czasu, co najbardziej widać po drobiazgach we wnętrzu (analogowy licznik kilometrów, skokowa regulacja kierownicy tylko w pionie itd.).
Przyjemność z jazdy/napęd
Omega jest już jednym z niewielu samochodów, w których napęd przekazywany jest na tylne koła. Dla amatorów takiego rozwiązania jest to z pewnością okazja. Połączenie silnika V6 z automatem to wprawdzie strata całej sekundy podczas przyspieszania od 0 do 100 km/h, ale przyjemność z jazdy prawie 5-metrową limuzyną jest wówczas ogromna.
Osiągi
180 KM niewiele zmieniło, ale wystarcza, by sprawnie poruszać 1,7-tonową masę. W wersji z automatem można ją nawet rozpędzić do 224 km/h, ale ceną jest wysokie zużycie paliwa. W mieście trzeba się liczyć ze spalaniem przekraczającym nawet 16 l/100 km. Dopiero spokojna jazda poza miastem pozwala na obniżenie konsumpcji do wartości 9 l/100 km.
Układ jezdny/bezpieczeństwo
Układ jezdny w Omedze jest typowy dla Opla - układ kierowniczy bez przesadnego wspomagania, dość sztywne zawieszenie, niezłe hamulce.
Komfort
Nie ma wprawdzie fajerwerków tak typowych dla najnowszych samochodów tej klasy, ale podróżuje się wygodnie. Świetne auto do spokojnej jazdy po autostradzie. Zwłaszcza pasażerowie nie mają powodów do narzekań.
Koszty
160 tys. zł to dużo jak na samochód klasy średniej wyższej z takim silnikiem i wyposażeniem, zwłaszcza że Omega nie należy już do nowości. Auto raczej dla amatorów. Do wyposażenia seryjnego oprócz wymienionych w tabeli pozycji należy m.in. oświetlenie ksenonowe oraz komputer pokładowy.
Podsumowanie
Bardziej atrakcyjny z zewnątrz niż wewnątrz samochód, dający namiastkę amerykańskiego stylu. O ile podstawowa wersja 2.6 Elegance z manualną skrzynią kosztuje rozsądne 145 tys. zł, to za wersją Executive trzeba zapłacić ponad 15 tys. zł więcej. Tylko dlaczego różnica w cenie pomiędzy wersją 2.6 i 3.2 wynosi tylko 300 zł?
Ocena: 4