Nadwozie/jakość

Z zewnątrz to "zwykła trzystasiódemka". Po otwarciu drzwi odczuwa się jednak od razu, że można spodziewać się po niej czegoś więcej. Ten klimat tworzą fotele - częściowo materiałowe, cześciowo skórzane, przeszkadzające trochę przy wsiadaniu, ale zapewniające doskonałe trzymanie na zakrętach.

Mamy tu także aluminiowe detale ozdobne - panel konsoli centralnej oraz obramówki kratek wentylacyjnych. Ale naprawdę podobać się może łatwość, z jaką udaje się zająć optymalną pozycję: kierownica ustawia się w dwóch płaszczyznach, fotel dostraja się bardzo łatwo do ustawienia gwarantującego dobre wyczucie samochodu podczas jazdy.

Z tyłu wysokim osobom może brakować miejsca na nogi, w każdym razie konkurencja oferuje więcej. Materiały wykończeniowe można uznać za bardzo dobre, z zastrzeżeniem jednak, że pod względem kolorystycznym testowana wersja jest raczej smutna.

Układ napędowy/osiągi

2-litrowy silnik wysokoprężny dysponuje potężnym - w stosunku do wielkości auta - momentem obrotowym. Samochód przyspiesza sprawnie, od2 tys. obr./min. wyraźnie czuje się przyjemne wgniatanie w fotel.

Ponieważ jednostka szybko wkręca się na obroty wymagające wybrania kolejnego przełożenia, pasażer słyszy następujące po sobie szybkie, wyraźne "warknięcia" jednostki napędowej.

Podczas jazdy ze stałą prędkością w środku jest jednak stosunkowo cicho, nawet wtedy, gdy wskazówka prędkościomierza wychyla się zdecydowanie na prawo od wartości 130 km/h.

6-stopniowa przekładnia pracuje bez oporów i precyzyjnie. Zużycie paliwa jest jak na diesla wysokie. Sporemu spalaniu sprzyja także to, że auto prowokuje do naciskania na gaz.

Układ jezdny/komfort

"307" jest zawieszona twardo. Sprzyja to dynamicznej jeździe i spodoba się kierowcom lubiącym szybkie pokonywanie zakrętów. Podczas pokonywania nierówności czuje się jednak uderzenia i słychać je wyraźnie w układzie jezdnym - do komfortu akustycznego można mieć uwagi.

Koszty/bezpieczeństwo

Auto wyposażone jest wszechstronnie i nie trzeba właściwie już nic dodawać, ale cena jest bardzo wysoka. Peugeot uzyskał 4 gwiazdki w teście Euro-NCAP.