Na ocenę niezawodności Mazdy 6 trzeba jeszcze poczekać, ale już dziś można powiedzieć, że stylistyka auta odbiega od utartych kanonów. Sportowego charakteru smukłej karoserii nadaje dodatkowo kształt klina. Z przodu dominują długie, wąskie reflektory. Także z tyłu wybijającym się akcentem są zintegrowane pod gładkim szkłem okrągłe światła.
Przy projektowaniu wnętrza stylistom nie zabrakło pomysłowości
Szczególnie ciekawie prezentuje się środkowa konsola wykończona aluminiową wykleiną oraz duże, okrągłe zegary z chromowanymi obwódkami. Materiały użyte do wykończenia deski rozdzielczej mają ładną fakturę i są dobrej jakości.
Rażą tylko twarde plastiki użyte do wykończenia dolnej części drzwi. Ma to jednak praktyczne wytłumaczenie: taki materiał ubrudzony podczas wsiadania łatwiej wyczyścić. Mazda także wysokim osobom zapewnia wygodną podróż.
Przestronnie jest w obu rzędach siedzeń zarówno na wysokości kolan, jak i nad głową. Każdy kierowca bez problemu znajdzie prawidłową pozycję dzięki regulowanej dwupłaszczyznowo kolumnie kierownicy oraz sterowanemu na wysokość fotelowi. Podróż odbywa się na wygodnych fotelach z poprawnym bocznym podparciem.
Pochwała za sposób składania kanapy
Osoby wykorzystujące często pełne możliwości transportowe będą mile zaskoczone. Pomysłowo rozwiązano sposób składania tylnej kanapy w celu powiększenia i tak już pojemnej przestrzeni bagażowej. Wystarczy pociągnąć za dźwignię w bagażniku, a kanapa złoży się.
Siedzisko obniża się, a w jego miejsce trafia położone oparcie. Bez wyciągania zagłówków i walki z plączącymi się pasami. I w dodatku uzyskuje się równą powierzchnię. Składanie jest równie łatwe.
Wystarczy tylko podnieść oparcie, a siedzisko samoczynnie powraca na swoje miejsce. Oczywiście zarówno siedzisko, jak i oparcie są asymetrycznie dzielone. Niestety w testowanej "ciężarowej" odmianie w pełnym wykorzystaniu przestrzeni ładunkowej przeszkadzała umieszczona na stałe krata.
W Polsce Mazda sprzedawana jest tylko z 2-litrową jednostką benzynową o mocy 141 KM
Osoby wyczulone na dochodzący spod maski hałas będą zadowolone z pracy silnika pod warunkiem, że nie będą zbyt często korzystać z górnego zakresu obrotów. Wówczas zaczyna się robić głośno.
Jednak używanie wysokich obrotów nie jest konieczne, bo pomimo że maksymalna moc uzyskiwana jest dopiero przy 6 tysiącach obrotów, dobre przyspieszenia łatwo uzyskuje się już w dużo niższym zakresie.
Przyczynia się do tego również prawidłowo zestopniowana skrzynia biegów. Zmiana przełożeń odbywa się precyzyjnie.Sprężyste zawieszenie jest komfortowe Elementem, który zasługuje na wyróżnienie, jest układ jezdny. Perfekcyjnie dopracowany bez wpływu na obniżenie komfortu jazdy przeprowadza samochód przez wszystkie nierówności nawierzchni.
Jednocześnie jest na tyle sprężyście zestrojony, by zapewnić maksimum bezpieczeństwa podczas szybkiego pokonywania zakrętów. Jeżeli jednak kierowca zbytnio zawierzy układowi jezdnemu i tył zacznie go wyprzedzać podczas zbyt gwałtownie wykonanej zmiany kierunku jazdy, w opanowaniu "szóstki" pomaga instalowany standardowo układ ESP. W wyposażeniu seryjnym znalazł się także układ antypoślizgowy TCS, który włącza się dość późno.
Podczas startu trzeba się delikatnie obchodzić z pedałem gazu, bo koła szybko tracą kontakt z podłożem
Często zdarzało się utracić przyczepność także na drugim biegu.Samochód został dobrze wyposażony w elementy zapewniające bezpieczne podróżowanie. Oprócz systemu ESP w standardzie otrzymuje się także ABS oraz cztery poduszki i kurtyny powietrzne.
Na tylnej kanapie standardowo są trzy zagłówki i komplet trzypunktowych pasów bezpieczeństwa. Testowany egzemplarz był ich pozbawiony na środkowym miejscu z tyłu, ponieważ miał homologację ciężarową i na stałe umocowany podłokietnik.
Przy ocenie bezpieczeństwa czynnego na krytykę zasługuje jedynie układ hamulcowy
Droga hamowania wynosząca ponad 40 metrów z prędkości 100 km/h do całkowitego zatrzymania to za dużo. Sytuację pogarsza dodatkowo fakt, że po rozgrzaniu tarcz dystans wydłuża się prawie o metr. Konkurenci potrafią wyhamować na drodze krótszej niż 40 metrów.
W przypadku Nissana Primery wartości te wynoszą odpowiednio 37,7 oraz 37,6 metra, Ford Mondeo umożliwia zatrzymanie się po 37,9 i 38,3 metra, a Renault Laguna na odcinku 39,1 i 39,5 m. Atutem Mazdy jest bogate wyposażenie. Już w standardzie otrzymamy wszystkie elementy, które zapewniają komfortowe podróżowanie.
Niestety za wszystkie luksusy trzeba słono zapłacić
Pod tym względem produkowana w Japonii Mazda nie ma szans z dużo tańszymi konkurentami. Także obficie wyposażony Nissan Primera 2.0 Tekna kosztuje 93 800 złotych. Jednak ten model powstaje w Wielkiej Brytanii i nie obejmuje go 35-procentowe cło, którym obciążona jest Mazda.
Galeria zdjęć
Drogo, ale bogato
Drogo, ale bogato
Drogo, ale bogato
Drogo, ale bogato