Nadwozie/jakość
Fazer 1000 podobnie jak inne motocykle Yamahy jest nienaganny pod względem wykonania, co widać w każdym szczególe. Dynamiczna linia współgra ze stylem firmy. Skośne, podwójne reflektory to znak charakterystyczny sportowych Yamah.
Jednak ten motocykl to nie tylko superosiągi. Jego siłę stanowi również komfort podróżowania. Za kierownicą można zająć wyprostowaną pozycję, co sprzyja długim podróżom.
Tylko przy jeździe z większą prędkością zauważa się niedoskonałości szyby, która jest zbyt krótka. Powyżej 150 km/h kierowca czuje już silny napór powietrza, mimo że motocykl dopiero sie rozkręca. Cieszy bogato wyposażony zestaw wskaźników i spory schowek na drobiazgi pod siedzeniem.
Układ napędowy/osiągi
Rzędowa czwórka napędzająca Fazera dysponuje mocą 143 KM, które muszą poradzić sobie z masą zaledwie 208 kg. Efekt jest piorunujący, osiągi da się porównać z najlepszymi sportowymi motocyklami.
Jednak korzyści z potencjału silnika czerpie się nawet przy spokojnej jeździe. Duży moment owocuje niezwykłą elastycznością, dzięki czemu redukcje sąrzadkie. Atut napędu to również bardzo mały apetyt na paliwo i niezwykła kultura pracy.
Szkoda tylko, że nie ma tu jeszcze wtrysku paliwa. Z pewnością uruchamianie zimnego silnika byłoby łatwiejsze, ale przy odrobinie doświadczenia problem ten przestaje istnieć.
Układ jezdny/komfort
Charakterystyka podwozia pozwala wygodnie podróżować na dłuższych trasach, jak również bezpiecznie zasmakować szaleństw, które umożliwia potencjał silnika.
Zawieszenie można regulować w pełnym zakresie, więc da się je dostosować do własnych preferencji. Motocykl pomimo stalowej ramy i klasycznego przedniego zawieszenia prowadzi się stabilnie nawet przy ekstremalnych pochyleniach.
Koszty/bezpieczeństwo
Poczucie bezpieczeństwa zapewniają skuteczne hamulce pochodzące z tego samego modelu co silnik. Yamaha FZS 1000 Fazer to wyjątkowy motocykl.
Będzie doskonałą propozycją dla motocyklistów, którzy szukają superosiągów i jednocześnie dobrego komfortu, a przy tym nie chcą, aby plastiki przykrywały piękną jednostkę napędową. Takim oczekiwaniom nie sprosta typowo sportowy motocykl.