Pocieszeniem dla szefa stylistów Audi może być fakt, że największy niemiecki SUV spodobał się wszystkim oceniającym je paniom.A z ich zdaniem producenci takich aut muszą się szczególnie liczyć. W Niemczech 60 procent ekskluzywnych SUV-ów z napędem na cztery koła prowadzą panie. Za kierownicą takich samochodów czują się pewniej.Najwygodniej siedzi się w pierwszym rzędzieWsiądźmy więc do środka. Na ostatnich dwóch miejscach wygodniebędą podróżowały tylko dzieci o wzroście do 1,60 m. Na szczęście dostęp do tych siedzeń jest wygodny dzięki niezawodnie działającej funkcji Easy Entry (podczas składania oparciasiedzisko automatycznie przesuwa się do przodu). Jednak prawdziwy komfort, a nawet luksus zaczyna się dopiero w drugim rzędzie. Podróżujący tam pasażerowie mogą bezstopniowo regulować pochylenie oparć oraz odstęp od foteli przednich (maksymalnie do 100 mm). Za dopłatą siedziska są podgrzewane.W jeszcze bardziej komfortowych warunkach podróżuje się już za kierownicą. Dopiero prowadząc to auto,przekonujemy się, jak dobry jest ten samochód. Jeśli o piękno karoserii można się spierać, a przestrzeń w kabinie niektórych lekko rozczaruje, to podczas jazdy można się w tym aucie zakochać. Ponad-5-metrowy wieloryb (długość 5086 mm, szerokość 1983 mm, wysokość 1737 mm) prowadzi się jak sportowa limuzyna! Jednocześnie zawieszenie jest bardzo komfortowe. O ile pasażerowie Q7 z seryjnym zawieszeniem, ze stalowymi sprężynami odczuwają krótkie nierówności nawierzchni, to jadący Audi wyposażonym w opcjonalne zawieszenie pneumatyczne nie dowiadują się nawet o nich.Q7 wciska hamulec za kierowcęLista dodatków nie pozostawia wątpliwości, że SUV Audi ma być przede wszystkim luksusowy. Dokupić można systemy, często jeszcze niedostępne u konkurentów. Na przykład Adaptive Cruise Control. Ten układ nie tylko utrzymuje zadaną stałą prędkość w zakresie od 0 do 200 km/h, lecz także automatycznie utrzymuje prawidłowy odstęp od pojazdu poprzedzającego go. W razie zagrożenia uruchamia hamulce, aby zwrócić uwagę kierowcy na niebezpieczeństwo.Ciekawostką jest także układ Side Assist. Czujniki radarowe stale sprawdzają przestrzeń po bokach i z tyłu auta, aby ostrzec prowadzącego o obecności pojazdów w martwym polu. Parkowanie jest dziecinnie łatwe dzięki Parking System Advanced. Na obraz z kamery są nakładane linie nawigujące, które mają ułatwiać parkowanie. System jest dostępny tylko w połączeniu z MMI (Multi Media Interface), za pomocą którego można sterować wszystkimi ważnymi funkcjami samochodu. Poza tym do korzystania z nawigacji parkingowej trzeba się przyzwyczaić. Nasz kierowca testowy nie od razu zaufał obrazowi z kamery, a czasem dostawał zawrotów głowy.Jaka jest cena samochodu wyposażonego w tak dalece zaawansowaną technikę? W Niemczech Audi Q7 kosztuje od 48 900 euro. Polskiej ceny nie znamy, ale będzie wyższa.