TwinTop to 4-miejscowe auto w dobrym styluMimo że 70 proc. elementów nadwozia zostało opracowane specjalnie do tej wersji, TwinTop jest łatwo rozpoznawalny jako członek rodziny Astry. Widać to zwłaszcza w stylistyce przodu. Astra zwraca na siebie uwagę, a dzięki umiejętnie dobranym proporcjom zarówno w wersji cabrio, jak i coupé może uchodzić za jeden z najładniejszych modeli w klasie. Projektanci Opla dużą wagę przywiązali do stworzenia wygodnego i przestronnego wnętrza. Pod tym względem Astra ma rzeczywiście wiele do zaoferowania i to nie tylko na przednich siedzeniach, lecz także na dwóch miejscach z tyłu, gdzie ukształtowanie i głębokość siedzeń mają zapewniać komfort podróżowania. Składany przy pomocy elektrohydraulicznych siłowników hardtop został opracowany przy udziale specjalistów z firmy Car TopSystems. Przemiana auta z kabrioletu w coupé po wciśnięciu przycisku zajmuje niespełna 30 s.Funkcjonalnie zaprojektowano przestrzeń bagażową. Przy otwartym dachu ma ona pojemność 200 l, a jej pełne wykorzystanie ułatwia system Easy Load. Po wciśnięciu przycisku w bagażniku schowany tam złożony dach unosi się o 25 cm i pozwala na swobodne włożenie lub wyjęcie pakunków. W fazie coupé pojemność bagażnika sięga 440 l. Drobiazgi można schować w dwóch bocznych, zamykanych schowkach.Lista opcji wyposażeniowych pozwoli zaspokoić nawet wybredne gusta. Poza automatyczną klimatyzacją i wysokiej klasy sprzętem audio będzie można zamówić sytem nawigacyjny, skórzaną tapicerkę i biksenonowe adaptacyjne światła główne.Kolejnym atutem modelu ma być szeroki wybór jednostek napędowych. Astra zaoferuje w sumie 5 wersji silnikowych, w tym 4 benzynowe o pojemności od 1,6 do 2,0 l i mocy od 105 do 200 KM oraz jedną wysokoprężną 1.9 CDTI o mocy 150 KM z filtrem cząstek stałych DPF. Topowy model wyposażony w turbodoładowaną jednostkę 2,0 l pozwoli osiągać maksymalną prędkość 230 km/h. Auto dostępne będzie ze skrzyniami ręcznymi 5- i 6-biegowymi, opcjonalnie w wersji 1.6 ze zautomatyzowaną skrzynią Easytronic, a w 1.8 z 4-biegowym "automatem".Układ jezdny TwinTopa technicznie jest identyczny z innymi wersjami Astry. Ma różnić się nieznacznie zmienioną charakterystyką pracy dostosowaną do stylu auta. Za dopłatą samochód będzie można wyposażyć w najnowszą generację interaktywnego, adaptacyjnego zawieszenia IDS Plus z systemem elektronicznej kontroli amortyzacji CDC, który pozwala kierowcy na wybór twardości układu pomiędzy trybem komfortowym i sportowym.Nad bezpieczeństwem pasażerów czuwać będzie system Safetec obejmujący m.in. przednie i boczne poduszki powietrzne, układ ABS z EBD, system stabilizacji toru jazdy ESP oraz pałąki przeciwkapotażowe wysuwane zza tylnych siedzeń w przypadku dachowania.Do sprzedaży TwinTop wejdzie w maju przyszłego roku. Cena auta jeszcze nieznana.